به گزارش رکنا، آتش‌سوزی‌های گسترده در 24 ساعت گذشته و استمرار آن در حال پیشروی در جنگل‌ها، مراتع و مزارع کشاورزی استان ایلام است و بسیاری از محصولات کشاورزی مردم در مناطق کوه «انارک» و «باویال» به دلیل آتش‌سوزی به خاکستر تبدیل شده است، شدت آنش سوزی به حدی است که کارشناسان سوختن 10 هزار درخت و بیش از 30 هکتار از مراتع را برآورد خسارت این آتش‌سوزی می‌دانند.

سوختن 10 هزار درخت و بیش از 30 هکتار از مراتع برآورد خسارت آتش‌سوزی کوه «انارک» و «باویال» ایلام است

یکی از عشایر دامدار در مناطق کوه «انارک» و «باویال»در ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام می‌گوید: امکانات مهار آتش در محل بسیار کم است. با توجه به صعب العبور بودن منظقه از مسئولان درخواست داریم بالگردهای آب‌پاش در این برای جلوگیری از بزرگترین حادثه زیست محیطی استان ایلام به محل اعزام شود.

وی گفت: سوختن درختان بلوط و آن چه مرتع برای چرای دام داشتیم ؛ همه در آتش سوخت و برای زمستان آذوغه دام نداریم و تنها منبع چرای دام‌ها کوه «انارک» و «باویال» بود که با پوشش علفی مناسبشان می‌توانند بهترین مکان برای چرای دام‌ها باشند، متاسفانه در این آتش‌سوزی به یغما رفت.

خطای انسانی عامل آتش سوزی کوه «انارک» و «باویال» است

سرهنگ غلامرضا فتحی؛ فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان ایلام ضمن تائید موضوع در بیان علت حادثه آن را خطای انسانی عنوان و اظهار داشت: به محض وقوع حادثه نیروهای اطفای حریق در محل حاضر اما به دلیل شدت آتش‌سوزی، وسعت حادثه، صعب العبور بودن تلاش اطفای حریق نتوانست از خسارت وارده جلوگیری کند.

وی در ادامه گفت: تلاش برای مهار آتش‌سوزی و کاهش خسارت ادامه دارد و در این راستا از تمام دستگاه‌های امدادی، نیروهای مسلح و مردم برای مهار آتش‌سوزی در خواست کمک و مساعدت را داریم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 488920 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟