شهرهای نوسود، نودشه و ریجاب گازدار می‌شوند

سیروس شهبازی صبح امروز با اشاره به بهره‌مندی ۹۴.۳ درصد خانوارهای شهری و روستایی از نعمت گاز، اظهار کرد: ۹۹.۴ درصد خانوارهای شهری در قالب ۲۹ شهر و یک هزار و ۵۴۱ روستا معادل ۷۷ درصد خانوارهای روستایی از نعمت گاز برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۴۲۰ واحد و ۱۸ شهرک صنعتی و ۷۴ جایگاه سی ان جی در استان کرمانشاه به شبکه گازرسانی متصل هستند، افزود: در مجموع ۶۱۵ هزار مشترک گاز در استان وجود داشته و روزانه ۱۳ میلیون متر مکعب و به صورت سالانه پنج میلیارد مترمکعب گاز مصرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه تصریح کرد: پیمانکاران با فعالیت در شهرهای نوسود، نودشه و ریجاب و ۲۰۰ واحد صنعتی در حال آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم جهت گازرسانی هستند، به طوری که تا پایان سال جاری صد در صد مناطق شهری و ۹۴ درصد خانوارهای روستایی از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

شهبازی با اشاره به انجام عملیات گازرسانی در یک هزار و ۵۴۱ روستا گفت: یک هزار و ۷۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان کرمانشاه وجود داشته که بر اساس قوانین موجود این روستاها و همچنین روستاهای در مسیر در اولویت برای گاز رسانی هستند.

کشاورزان معارض باعث به تأخیر افتادن گاز رسانی می‌شوند

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه بیان کرد: در برخی از موارد به تعویق افتادن گازرسانی به روستاها به دلیل وجود معارضین بوده که اجازه لوله گذاری داخل زمین‌های کشاورزی را نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه لوله‌های گاز در عمق زمین کار گذاشته می‌شوند، گفت: این موضوع موجب لطمه به کار کشاورزی و کیفیت زمین نشده و میزان ضرر کشاورز از عدم برداشت از زمین در زمان کارگذاری لوله به آن‌ها پرداخت می‌شود.

رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل گاز سوز ضروری است

شهبازی با اشاره به برودت هوا و افزایش استفاده از وسایل گازسوز افزود: مشترکین حتماً پیش از استفاده از وسایل گازسوز از باز بودن مسیر دودکش اطمینان حاصل کرده و نسبت به نصب کلاهک اچ اقدام کنند، استفاده از بست استاندارد، به کارگیری تعمیرکاران مجرب و انجام معاینه فنی در موتورخانه‌ها از نکات ضروری است.

وی ادامه داد: دوجداره کردن شیشه، استفاده از پرده‌های ضخیم و تنظیم دمای منازل بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد موجب صرفه‌جویی در مصرف گاز شده به طوری که هر درجه کاهش دمای محیط باعث صرفه‌جویی پنج درصدی در مصرف گاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه با اشاره به طلب ۲۷۰ میلیاردتومانی از مشترکین بیان کرد: پرداخت به موقع گاز بها سبب تسریع در روند پروژه‌های گازرسانی جدید و بهره‌مندی هرچه بیشتر مردم از این نعمت خدادادی می‌شود.

شهبازی خاطرنشان کرد: بر اساس ابلاغیه جدید به منظور کاهش مصرف گاز در ادارات، سیستم گرمایشی باید یک ساعت پیش از شروع ساعت کاری روشن و یک ساعت پیش از اتمام کار خاموش شود.

گاز بها برای مشترکین کم مصرف رایگان است

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه با بیان اینکه گاز بهای مشترکین کم مصرف با مصرف ماهانه کمتر از ۲۰۰ متر مکعب از دی ماه لغایت ۱۵ فروردین رایگان است، گفت: مشترکین با مصرف گاز بیش از ۲۰۰ متر مکعب در ماه در مدت زمان مذکور در صورت صرفه‌جویی ۱۰ درصدی نسبت به مصرف گاز در سال‌های ۹۶ و ۹۷ از تخفیف ۱۵ درصدی برخوردار می‌شوند.

وی با بیان اینکه مشترکین با مصرف بیش از ۲۰۰ متر مکعب گاز در ماه در صورت افزایش ۱۵ درصدی مصرف نسبت به سال‌های ۹۶ و ۹۷ مشمول جریمه ۱۵ درصدی می‌شوند، افزود: به دلیل شرایط اقتصادی نامناسب سه ماه ابتدایی سال و دو ماه پایانی سال سختگیری‌ها در قطع گاز کمتر است.

نوسازی موتورخانه‌های فرسوده منازل رایگان است

شهبازی با تاکید بر لزوم تعمیر و نوسازی موتورخانه‌های فرسوده منازل و واحدهای تجاری بیان کرد: مشترکین می‌توانند با مراجعه به قسمت بهینه‌سازی مصرف سوخت سایت شرکت ملی گاز ثبت نام کرده و نسبت به عقد قرارداد با شرکت‌های نامبرده در سایت نسبت به نوسازی موتورخانه واحد تجاری و یا منازل اقدام کنند.

وی افزود: تمام هزینه‌های مربوط به نوسازی موتورخانه‌های منازل و واحدهای تجاری توسط شرکت گاز پرداخت شده و علاوه بر آن سرویس مشعل، عایق کاری تأسیسات موتورخانه‌ای و نصب دستگاه رسوب‌گیر رایگان انجام می‌شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 654132 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟