همکاری ها با شرکت های روسی در حوزه نفت و گازگسترش می یابد

به گزارش رکنا، زنگنه در راس هیاتی متشکل از ساعدی نماینده مجلس، رحیمی مظفری از اعضای هیات رئیسه کمیسیون انرژی و بهروز نعمتی مشاور وزیر نفت به روسیه سفر کردند.

زنگنه روز گذشته با معاون نخست وزیر روسیه و نیکلای شلگینوف وزیر انرژی و همچنین با سران شرکت های نفتی روسیه دیدار و گفت و گو کرد.

وی در پایان سفر در مسکو به مذاکرات خود با "الکساندر نوواک" معاون نخست وزیر روسیه و "نیکلای شولگینوف" وزیر انرژی این کشور اشاره کرد و افزود : یکی از موضوع هایی که گفت و گو کردیم درباره بازار جهانی نفت بود.

زنگنه توضیح داد که در مذاکرات مسکو برای تثبیت بازار جهانی نفت گفتگو و تبادل نظر کردیم.

وی یادآورشد : روسیه در این سالها نقش تعیین کننده ای در ثبات بازار جهانی نفت داشته است و باتوجه به همکاری های جدی در اوپک در چارچوب اوپک پلاس با یکدیگر گفت و گو کردیم و نظرات ما در این عرصه به یکدیگر نزدیک بود.

وزیر نفت با یادآوری اینکه جلسه اوپک پلاس چهارم ژنوایه برگزار می شود، ادامه داد: در ماه فوریه نیز جلسه ای در این رابطه برگزار خواهد شد.

وی گفت که هر دو کشور تاکید داشتند که این کار برای حفظ ثبات بازار جهانی نفت و احتمالاتی که در آینده در این عرصه وجود دارد، مهم است.

زنگنه افزود: بخش بعدی (گفت و گوهای ما با طرف روسی) مربوط به روابط دوجانبه بود. ما همکاری های خوبی با شرکت های روسی داریم و قرار بر این است که این همکاری ها با شرکت های روسی در حوزه نفت و گاز و شرکت های روسی سازنده تجهیزات در این عرصه تداوم یابد.

زنگنه گفت: شرکت های روسی سازنده تجهیزات نفت و گاز اگر می خواهند در ایران فعالیت کنند باید بیایند باتوجه به قانون حداکثر استفاده از توان داخلی سرمایه گذاری کنند. آنها باید با شرکت های ایرانی شریک شوند و با همتایان ایرانی گفت و گو کرده تا بتوانند به نتیجه برسند.

وی ادامه داد: شمار عرضه کنندگان هم زیاد خواهد شد و شرکت های ایرانی با کیفیت بهتر می توانند رقابت کنند و دسترسی ما به تجهیزات (درحوزه نفت و گاز) بیشتر می شود.

زنگنه همچنین به همکاری در چارچوب اوپک گازی اشاره کرد و ادامه داد: معمولا سالی یک بار در اوپک گازی جلسه داریم و این جلسه پیشتر برگزار شد.

وی افزود: در چارچوب اوپک پلاس تبادل اطلاعات فنی می شود اما اثرگذاری در قیمت بازار جهانی گاز ندارد. بازار گاز با بازار جهانی نفت تفاوت دارد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 642663 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟