قیمت جهانی نفت امروز شنبه 29 آذر ماه 99

به گزارش رکنا، به نقل از رویترز، در حالی که سرمایه گذاران تئوجه خود را معطوف واکسن کرونا و کاهش هفتگی ارزش دلار کرده اند، قیمت نفت روز جمعه به بالاترین رقم 9 ماه گذشته رسید و هفتمین رشد هفتگی متوالی را به ثبت رساند.

واکسن ساخت شرکت فایزر که اکنون در انگلیس و آمریکا در حال استفاده است، درخواست صدور مجوز استفاده در ژاپن را نیز ارائه کرده است. به گفته مایک پنس، معاون اول رئیس جمهور آمریکا گفت، دولت این کشور احتمالا تا اواخر روز جمعه مجوز استفاده از واکسن ساخت شرکت مادرنا را نیز صادر خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با 76 سنت معادل 1.5 درصد افزایش به 52 دلار و 26 سنت رسید. دیروز نفت برنت تا 52 دلار و 48 سنت بالا رفت که بالاترین رقم از ماه مارس تاکنون بود. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم در پایان معاملات دیروز با 74 سنت معادل 1.5 درصد رشد به 49 دلار و 10 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا دیروز به بالاترین رقم از ماه فوریه یعنی 49 دلار و 28 سنت رسید.

ارزش دلار روز جمعه اندکی ترمیم شد اما همچنان در نزدیکی پایین ترین رقم حدود 2 سال و نیم گذشته که روز پنجشنبه تجربه کرده بود باقی ماند. تضعیف ارزش دلار به معنای ارزان تر شدن نفت و سایر کالاهای خام برای خریدارانی است که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

قانون گذاران آمریکایی تا ساعات پایانی دیشب تلاش کردند بر سر بسته محرک مالی 900 میلیارد دلاری به توافق برسند، اما با توجه به عدم حصول توافق ناگزیر شدند برای جلوگیری از تعطیلی دولت سومین بسته متمم موقت را به تصویب برسانند.

جان کیلداف تحلیلگر موسسه اگین کپیتال در این باره گفت، کاهش هفتگی ارزش دلار سبب رشد قیمت نفت شده است. عامل دیگری که سبب رشد هفتگی قیمت نفت شد، آمارهایی بود که نشان داد میزان ذخایر نفت خام آمریکا طی هفته گذشته بیش از حد انتظار کاهش داشته است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 641401 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟