قیمت جهانی نفت امروز چهارشنبه 19 آذر ماه 99

قیمت نفت / براساس گزارشی از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 12 سنت معادل 0.25 درصد کاهش به 48 دلار و 72 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با 11 سنت معادل 0.24 درصد افت به 45 دلار و 49 سنت رسید.

 

انستیتوی نفت آمریکا دیروز برآورد کرد که میزان ذخایر نفت خام، بنزین و میعانات این کشور طی هفته گذشته رشد غیرمنتظره ای داشته به نحوی که ذخیره نفت خام آمریکا 1.14 میلیون بشکه افزایش داشته است در حالی که تحلیلگران پیشتر کاهش 1.42 میلیون بشکه ای را پیش بینی کرده بودند. آمارهای رسمی میزان ذخایر انرژی امریکا امروز منتشر می شود.

کازوهیکو سایتو تحلیلگر موسسه فوجیتومی در این باره گفت: «افزایش اخیر حجم ذخایر ناشی از عواملی همچون افزایش تولید نفت لیبی و آمریکا و تضعیف تقاضای جهانی برای نفت است... اما با توجه به امیدواری های ایجاد شده نسبت به کنترل ویروس کرونا در سال آینده احتمالا روند صعودی قیمت ها در بازار تداوم خواهد یافت.»

روز سه شنبه انگلیس اولین کشوری لقب گرفت که واکسیناسیون کرونا را آغاز کرد. روز سه شنبه یکی دیگر از موانع توزیع گسترده واکسن تولید شرکت فایزر در آمریکا از میان برداشته شد و بر اساس اسناد منتشر شده توسط سازمان غذا و داروی این کشور مشخص شد که هیچ مشکل ایمنی ای در فرآیند تزریق آزمایشی این واکسن گزارش نشده است.

خبرها در مورد واکسن سبب شد تا نگرانی ها در مورد افزایش چشمگیر موارد جدید ابتلا به کرونا در جهان که موجب تشدید مقررات قرنطینه شده است، اندکی کاهش یابد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 638024 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟