قیمت نفت امروز دوشنبه 17 آذر 99

قیمت نفت / براساس گزارشی از رویترز، در حالی که ادامه افزایش موارد جهانی ابتلا به کرونا موجب برقراری مجموعه ای از محدودیت های جدید و از جمله اقداماتی در جنوب کالیفرنیا وضع شده است، قیمت نفت روز دوشنبه شاهد کاهش بود.

 

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 20 سنت معادل 0.4 درصد کاهش به 49 دلار و 5 سنت رسید. قیمت نفت خام امریکا نیز امروز با 20 سنت معادل 0.4 درصد کاهش به 46 دلار و 6 سنت رسید. قیمت هر دو شاخص نفتی طی هفته گذشته برای پنجمین هفته متوالی افزایش داشت.

ادوارد مویا تحلیلگر بازار نفت در موسسه اوآندا گفت: «پس از آنکه تعداد مبتلایان به کرونا در لس آنجلس بار دیگر رکورد شکسته و کره جنوبی سطح هشدار در زمینه ابتلا به ویروس را بالا تر برده، تاثیر مثبت خبرهای تولید واکسن در بازار نفت اندکی کم اثر شده است.»

وی افزود: «اقدامات محدودکننده مقابله با کرونا و قرنطینه شهرها احتمالا در کوتاه مدت قیمت نفت سنگین را پایین نگه خواهد داشت.»

منطقه باواریا در جنوب آلمان نیز روز یکشنبه اعام کرد که از روز چهارشنبه تا 5 ژانویه محدودیت های جدیدی را وضع می کند. این در حالی است که مقامات کره جنوبی مقررات فاصله گذاری اجتماعی را در سئول و مناطق اطراف آن تشدید کرده اند و این مقررات حداقل تا پایان ماه جاری برقرار خواهد بود.

عامل دیگری که بر قیمت جهانی نفت تاثیرگذار بوده گزارش موسسه بیکر هاگز است که می گوید شرکت های انرژی آمریکایی طی هفته گذشته برای یازدهمین هفته طی 12 هفته متوالی تعداد سکوهای حفاری نفت و گاز را افزایش داده اند.

در همین حال دولت ایران به وزارت نفت این کشور دستور داده که خود را برای تولید و فروش نفت خام با تمام ظرفیت طی سه ماه آینده آماده کند.

مویا افزود، افزایش تولید نفت ایران طی سه ماه آینده می تواند تاثیر منفی بر قیمت ها بگذارد. دولت ایران امیدوار است با بازگشت دولت جدید آمریکا به توافق هسته ای سال 2015 محدودیت ها در زمینه فروش نفت این کشور کاسته شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 636962 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟