قیمت جهانی نفت امروز چهارشنبه 18 تیر

به گزارش رکنا، به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 6 سنت معادل 0.14 درصد کاهش به 43 دلار و 2 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه اوت نیز امروز با 7 سنت معادل 0.17 درصد افت به 40 دلار و 55 سنت رسید.

دیروز نوسان قیمت در بازار چندان قابل توجه نبود. در طی 2 هفته گذشته به دلیل اینکه افزایش موارد ابتلا به کرونا خوش بینی ناشی از ترمیم تقاضا برای انرژی را خنثی کرده قیمت ها تغییر چندانی را شاهد نبوده است.

برآوردهای انستیتوی نفت آمریکا نشان می دهد که میزان ذخایر نفت خام این کشور بر خلاف پیش بینی ها طی هفته گذشته افزایش داشته هرچند که میزان ذخایر بنزین و میعانات بیش از حد انتظار کاهش داشته است.

اداره اطلاعات انرژی دولت آمریکا روز سه شنبه گفته بود انتظار می رود تولید نفت آمریکا در سال 2020 میلادی 600 هزار بشکه در روز کاهش یابد.

اما در عین حال این گزارش پیش بینی کرده که میزان تقاضای جهانی برای نفت تا پایان سال 2021 میلادی ترمیم شود و تا سه ماهه چهارم سال آینده به 101.1 میلیون بشکه در روز برسد.

هیرویوکی کیکوکاوا مدیر کل تحقیقات موسسه نیسان سکیوریتیز در این باره گفت: «پیش بینی ترمیم قابل توجه تقاضا، برآورد اداره اطلاعات انرژی آمریکا در مورد کاهش تولید نفت این کشور را تا حدودی خنثی کرده و موجب محدود شدن افت قیمت در بازار نفت شده است... با این حال احتمال تعدیل کاهش تولید اوپک و متحدانش از ماه اوت موجب شده تا فشارها بر بازار نفت همچنان باقی بماند.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 584322 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟