قیمت جهانی نفت امروز سه شنبه ۱۰ دی

به گزارش رکنا، در آخرین روز سال ۲۰۱۹ میلادی، نرخ نفت تحت تاثیر پایان جنگ تجاری میان امریکا و چین و کاهش عرضه نفت همچنان در رقم‌های بالا قرار دارد و در مسیر ثبت بزرگترین رشد نرخ سالانه در طی ۳ سال گذشته است.

بر اساس این گزارش، نرخ هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه مارس امروز با یک سنت کاهش به ۶۸ دلار و ۶۶ سنت رسید. در پایان معاملات روز گذشته نرخ نفت برنت برای تحویل در ماه فوریه با ۲۸ سنت معادل ۰.۴۱ درصد افزایش به ۶۸ دلار و ۴۴ سنت رسید.

قیمت نفت خام امریکا نیز امروز با ۳ سنت کاهش به ۶۱ دلار و ۶۵ سنت رسید.

قیمت نفت برنت و نفت وست تگزاس اینترمدییت از ابتدای امسال میلادی تاکنون به ترتیب حدود ۲۴ و ۳۶ درصد رشد داشته است. هر دو شاخص نفتی تحت تاثیر مذاکرات تجاری امریکا و چین و کاهش تولید‌های وعده شده توسط اوپک و متحدانش در مسیر ثبت بزرگترین رشد نرخ سالانه در طی ۳ سال اخیر قرار دارند.

مشاور تجاری کاخ سفید روز دوشنبه گفت، فاز نخست توافق تجاری احتمالا هفته آینده به امضا خواهد رسید.

پس از حملات هوایی روز یکشنبه امریکا به مواضع گروه کتائب حزب الله در عراق و سوریه تنش‌ها در منطقه خاورمیانه بالا گرفته است. فعالیت میدان نفتی نصیریه عراق روز دوشنبه پس از توقف کوتاه به دلیل حضور معترضان، دوباره از سرگرفته شد.

نظرسنجی رویترز نشان می‌دهد، تحلیلگران انتظار دارند میزان ذخایر نفت خام امریکا در هفته منتهی به ۲۷ دسامبر برای سومین هفته متوالی کاهش یافته باشد.

استفن اینز، تحلیلگر بازار نفت در موسسه آکسی تریدر گفت: «تجار از نزدیک گزارش اداره اطلاعات انرژی امریکا در مورد میزان تولید ماه اکتبر را که قرار است امروز منتشر شود از نزدیک دنبال می‌کنند.»

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 530804 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟