قیمت جهانی نفت امروز دوشنبه ۹ دی

به گزارش رکنا، به دنبال خوش بینی نسبت به توافق تجاری امریکا و چین و در حالی که پس از حملات هوایی امریکا به مواضع گروه‌های عراقی تجار از نزدیک تحولات خاورمیانه را دنبال می‌کنند، نرخ نفت امروز به بالاترین رقم در طی ۳ ماه گذشته رسید.

بازارها در ابتدا واکنش چندانی به خبرها در مورد حملات هوایی امریکا علیه مواضع گروه‌های شیعی مستقر در عراق و سوریه نشان ندادند.

بر اساس این گزارش، نرخ هر بشکه نفت خام امریکا امروز با ۵ سنت افزایش به ۶۱ دلار و ۷۷ سنت رسید. نرخ این شاخص نفتی از ابتدای امسال میلادی تاکنون ۳۶ درصد رشد داشته است.

قیمت نفت برنت نیز امروز با ۲۰ سنت افزایش به ۶۸ دلار و ۳۶ سنت رسید. نرخ این شاخص بین‌المللی بازار نفت در سال ۲۰۱۹ حدود ۲۷ درصد افزایش داشته است.

مارگارت یانگ، تحلیلگر موسسه سی ام سی مارکتس گفت: «به دلیل تعطیلات سال نوی میلادی حجم معاملات در بازار پایین است... نرخ نفت به بالاترین رقم‌ها از زمان حمله به تاسیسات نفتی عربستان در ماه سپتامبر رسیده و تجار نیز در مورد امکان برداشت سود پایان سال محتاطانه رفتار می‌کنند.»

روز یکشنبه، وزارت بازرگانی چین دیروز اعلام کرد در زمینه امضای توافق تجاری از نزدیک با مقامات امریکایی در ارتباط است.

دو کشور روز ۱۳ دسامبر از دستیابی به فاز نخست توافق تجاری، کاهش برخی از تعرفه‌های امریکا علیه کالاهای چینی و افزایش صادرات امریکا به چین خبر دادند. اما پس از آن جزییات بیشتری از توافق به‌دست آمده اعلام نشده است.

دیگر عامل رشد نرخ نفت، کاهش حجم ذخایر نفت خام امریکا بوده که هفته گذشته با ۵.۵ میلیون بشکه کاهش مواجه شد. در خاورمیانه، امریکا روز یکشنبه حملاتی هوایی را علیه مواضع گروه کتائب حزب الله در عراق و سوریه انجام داد و معترضان عراقی میدان نفتی ناصریه در جنوب این کشور را به تعطیلی کشاندند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 530394 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟