قیمت جهانی نفت امروز جمعه ۸ آذر

به گزارش رکنا، به نقل از رویترز، در حالی که بازار آمریکا به دلیل روز شکرگزاری تعطیل است و سرمایه گذاران منتظر نشست اوپک و متحدانش در هفته آینده هستند تا ببینند که آیا توافق کاهش تولید تمدید می شود یا نه، قیمت نفت امروز کاهش داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 28 سنت معادل 0.4 درصد کاهش به 63 دلار و 59 سنت رسید. قیمت نفت برنت در آستانه ثبت افزایش هفتگی 0.3 درصدی قرار دارد که چهارمین افزایش هفتگی متوالی خواهد بود. در این 4 هفته قیمت نفت برنت 3.1 درصد رشد داشته است.

قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با 15 سنت معادل 0.3 درصد کاهش به 57 دلار و 97 سنت رسید.

در این هفته قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت امریکا 0.4 درصد رشد داشته که چهارمین رشد هفتگی متوالی است و در این 4 هفته رشد قیمت نفت خام آمریکا 3.2 درصد بوده است.

نشست هفته آینده سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و متحدانش از جمله روسیه موسوم به اوپک پلاس از مهمترین موضوعات مورد توجه سرمایه گذاران است.

گروه اوپک پلاس پیشتر توافق کرده بود به منظور تقویت قیمت ها کاهش 1.2 میلیون بشکه تولید روزانه نفت تا ماه مارس تمدید شود و تحلیلگران انتظار دارند با رسیدن تولید نفت آمریکا به ارقامی بی سابقه این توافق مجددا تمدید شود.

موسسه فیچ سولوشنز در یادداشتی نوشت: «این احتمال بسیار زیاد است که اوپک پلاس توافق کاهش تولید را با مفاد فعلی حداقل تا پایان سال 2020 تمدید کند، اما از نظر ما احتمال توافق بر سرکاهش بیشتر تولید پایین است.»

شرکت های نفتی روس روز پنجشنبه خواستار آن شدند که سهمیه تولیدشان تغییری نکند. این درخواست اوپک پلاس را برای عدم کاهش بیشتر تولید نفت در نشست هفته آینده تحت فشار قرار داده است. این نشست قرار است روزهای 5 و 6 دسامبر در وین برگزار شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 521640 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟