قیمت جهانی نفت امروز شنبه ۱۸ آبان

به گزارش رکنا، به نقل از رویترز، پس از کاهش بیش از یک درصدی قیمت نفت در واکنش به اظهارات ترامپ که گفته بود با لغو تعرفه ها علیه کالاهای چینی موافقت نکرده است، قیمت نفت روز جمعه اندکی افزایش داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات روز جمعه با 22 سنت افزایش به 62 دلار و 51 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم در پایان معاملات دیروز با 9 سنت افزایش به 57 دلار و 24 سنت رسید.

قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا هر کدام به ترتیب رشد هفتگی 1.3 و 1.9 درصدی را به ثبت رساندند.

پس از آنکه دیروز قیمت نفت تا رقم 60 دلار و 66 سنت و نفت خام آمریکا تا 55 دلار و 76 سنت پایین آمدند، نفت خام در معاملات اواسط روز افت قیمت ها را جبران کرد.

جنگ تجاری 16 ماهه بین آمریکا و چین موجب کند شدن رشد اقتصاد جهانی شده و تحلیلگران را وادار به کاهش پیش بینی ها در مورد تقاضا برای نفت کرده است، زیرا ناظران نگران اند که مازاد عرضه در سال 2020 افزایش یابد.

اوایل دیروز پس از آنکه ترامپ به خبرنگاران گفت که هنوز با لغو تعرفه ها موافقت نکرده، اما پکن تمایل دارد که وی چنین کاری را انجام دهد، قیمت نفت رو به کاهش گذاشت.

این اظهارات پس از آن بیان شد که مقامات دو کشور روز پنجشنبه گفته بودند آمریکا و چین در چهارچوب فاز نخست توافق تجاری با لغو تعرفه های وضع شده علیه کالاهای یکدیگر موافقت کرده اند.

اما منابع آگاه گفته اند، مخالفت های جدی در درون دولت آمریکا با لغو تعرفه ها وجود دارد و مقامات آمریکایی سیگنال های ضد و نقیضی در مورد وضعیت مذاکرات ارسال کرده اند.

در همین حال، آمارهای جدید نشان می دهد که واردات نفت چین در ماه اکتبر 11.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است. این آمار مثبت موجب امیدواری به رشد تقاضای چین برای نفت شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 516785 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟