خُدادی: رسانه ها در انتخابات، فضای مبتنی بر گفتمان و راه حل را جایگزین دوقطبی سازی و اتهام سازی کنند

انتخابات ریاست جمهوری 1400 در 28 خرداد ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

به گزارش رکنا، محمد خُدادی معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست مشترک ستاد انتخابات کشور با اهالی رسانه که به میزبانی کمیته اطلاع‌رسانی این ستاد در محل وزارت کشور برگزار شد، با اشاره به اینکه نقش رسانه‌ها در گرم‌تر شدن فضای انتخابات یک نقش جدی و تعیین کننده است، گفت: رسانه‌ها باید مخاطب‌شناس باشند و بدانند که امروز نیاز مخاطب‌شان چیست؟

خُدادی در همین رابطه گفت: نقش رسانه‌ها در انتخابات باید معطوف به این باشد که کاندیداها حامل چه برنامه‌ها و ایده‌های جدید و خلاقانه‌ای برای پیشبرد امور کشور هستند.

به گفته معاون مطبوعاتی، شرایط سیاسی امروز کشور ایجاب‌گر گفتمان انتقادیِ صرف نبوده و حرف‌های صرفا نقدگونه، دیگر جوابگوی جامعه نیست، بلکه باید در کنار نقدها، راه‌حل‌ها هم ارایه شوند.

خدادی با بیان اینکه کار مؤثر کردن هنر است، گفت: رسانه‌ها، باید فضای گفتمان‌سازی معطوف به کنش و عمل را در جامعه و سپهر سیاست شکل دهند.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سخنان خود به ضرورت ایجاد فضای دوستی و همدلی در جامعه برای عبور از شرایط پیش رو اشاره کرد و گفت: فضای اتهام‌زنی و قطبی‌سازیِ کشور، باید به فضای مبتنی بر گفتمان و ارائه راهبرد و راه‌کار تبدیل شود.

وی در همین رابطه گفت: رقابت امر ضروری و حتمی برای رشد جامعه است و این امر بایستی در بستر رفاقت صورت گیرد.

خدادی با اشاره به اینکه هیچ کشوری در دنیا به اندازه جمهوری اسلامی ایران مورد هجمه و انتقاد رسانه های بیرونی قرار ندارد، گفت: تمام تلاش رسانه‌های معاند بر ایجاد دلسردی مردم عزیز و ناامید کردن جامعه نسبت به آینده است و برای همین بایستی با مسئولیت‌شناسی اجازه ندهیم دشمن موفق به ناامیدسازی مردم شود.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: واقعیت امر این است که رسانه‌های کشور اعم از اصلاح طلب و اصولگرا ، همواره منافع ملی، امنیت ملی و حفظ تمامیت ارضی کشور را سرلوحه اقدامات‌شان قرار داده و باید این موضوع بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد تا فضای افکار عمومی به سمت امید و اعتمادسازی سوق یابد.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 682959 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟