هشدار پلیس فتا البرز در خصوص کلاهبرداری به بهانه ریجستری تلفن همراه

به گزارش رکنا، سرهنگ رسول جلیلیان روز سه شنبه  اظهار داشت: کلاهبرداران به بهانه ریجستری  دوباره تلفن همراه اقدام به سرقت از حساب شخصی افراد و اطلاعات می کنند که مردم فریب این روش را نخورند.

وی اضافه کرد:  شیوه از کلاهبرداری این مجرمان با هک حساب‌های کاربری ارسال پیامک انبوه یا با استفاده از شماره‌های همراه شخصی است و  پیامی با عنوان تلفن شما رجیستری نشده به‌زودی شبکه آن قطع می‌شود کاربر را به یک سایت جعلی با مشخصات ظاهری سامانه همتا هدایت می‌کند و در یک فرایند مجرمانه ضمن سرقت اطلاعات هویتی ، اطلاعات حساب وی را مورد دستبرد قرار می دهند.

وی افزود: کلاهبرداران سایتی مانند رجیستری گوشی تلفن همراه (همتا) شبیه‌سازی‌کرده که  ابتدا جهت ورود به سایت سریال گوشی تلفن همراه را از کاربر دریافت می‌کند.

جلیلیان گفت: مجرمان سایبری با این ترفند به راحتی افراد را برای ورود به درگاه‌های جعلی تشویق کرده و با سرقت اطلاعات بانکی شهروندان حساب آنها را خالی می‌کنند.

وی از کاربران خواست  به‌هیچ‌عنوان فریب اینگونه پیامک‌ها که به موضوعات مختلف مانند رجیستر کردن گوشی تلفن  را نخورند و در صورت نیاز به سایت‌های اصلی شرکت‌ها و سازمان‌های مورد نیاز مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

 

کدخبر: 761187 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟