پرونده کلاهبرداری پیش فروش واحدهای مسکن مهر شهر جدید هشتگرد در دست بررسی است

حسین فاضلی هریکندی، در آیین تودیع و معارفه رئیس دادگستری ساوجبلاغ، به ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد شهرستان ساوجبلاغ اشاره کرد و افزود: این شهرستان یکی از مناطق هدف برای اسکان جمعیت پایتخت و کرج است که در کنار آن قرار گرفتن در معرض تغییر کاربری‌ها و ساخت و سازهای غیرمجاز به دلیل شرایط آب و هوایی مطلوب، یکی از ویژگی‌های خاص این شهرستان است.

پرونده شرکتی با فروش غیرقانونی ۷۳۹ واحد مسکن مهر

به گزارش رکنا، رئیس کل دادگستری استان البرز گسترش ساخت و سازها بدون فراهم کردن زیرساخت‌های لازم و همچنین برخی از جرایم مربوط به واگذاری‌های فاقد مجوز را از آسیب‌های جدی این شهرستان دانست و به عنوان نمونه به پرونده یکی از شرکت های طرف قرارداد با شرکت عمران شهر جدید هشتگرد در دادسرای ساوجبلاغ مربوط به پیش فروش مسکن مهر اشاره کرد.

وی اضافه کرد: این شرکت در حالی که برای ساخت ۵۶۰ واحد با شرکت عمران شهر جدید هشتگرد طرف قرارداد بوده است ولی بدون اینکه اختیار فروش حتی یک واحد را داشته باشد ۷۳۹ واحد را به مردم فروخته و حدود ۹۳ میلیارد تومان از مردم اخذ کرده است.

فاضلی هریکندی تصریح کرد: اگرچه ساخت و جهش در تولید مسکن نیاز کشور و استان البرز است ولی باید به موضوعات و مشکلات فعلی که در این شهرستان وجود دارد توجه شود تا در آینده از وقوع اتفاقات مشابه پیشگیری شود.

وی به وضعیت عملکردی حوزه قضایی ساوجبلاغ اشاره کرد و متذکر شد: با تلاش همکاران دادگستری ساوجبلاغ در دادسرا و دادگاه، حدود ۱۳ درصد از موجودی ابتدای سال این حوزه قضایی مختومه شده است ولی در زمینه پرونده‌های مسن و معوق نیازمند توجه ویژه هستیم برای اینکه حدود ۱۴ درصد از پرونده‌های مسن استان به این شهرستان تعلق دارد.

آزادسازی نزدیک به ۷ هزار هکتار در ۹ ماه

فاضلی هریکندی اضافه کرد: در زمینه مقابله با تغییر کاربری‌های غیرمجاز، ۱۳ درصد از آزادسازی‌های ۹ ماهه اول سال استان یعنی ۹۲۴ هکتار مربوط به این شهرستان است؛ در مجموع از ابتدای سال در استان بالغ بر ۶۹۷۴ هکتار آزادسازی داشتیم که با توجه به تشکیل قرارگاه صیانت از بیت المال و مقابله با تغییر کاربری‌های غیرمجاز، اقدامات ویژه‌ای در این حوزه قضایی انجام شده است.

وی تغییر کاربری‌های غیرمجاز را بستر وقوع جرایم متعددی دانست و یادآور شد: حاشیه نشینی، آسیب‌های اجتماعی، حضور اتباع بیگانه فاقد مجوز و حفر چاه‌های غیرمجاز از جمله بزه‌ها و جرایمی است که تغییر کاربری‌های غیرمجاز با خود به همراه دارد.

فاضلی هریکندی با اشاره به سابقه موفق رئیس سابق دادگستری ساوجبلاغ که پیشتر دادستان حوزه قضایی اشتهارد بوده از انتصاب وی به عنوان معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان و رئیس شوراهای حل اختلاف استان البرز خبر داد و گفت: وی در مدت تصدی خود علاوه بر ارتباط و تعامل با دستگاه‌های مختلف، احکامی را اجرا کرد که سال‌ها اجرایی نشده بود و در حوزه حمایت از واحدهای تولیدی و اقتصاد مقاومتی جزو دادگستری‌های پیشرو بوده است.

وی با اعلام انتصاب مهدی محمدی با سابقه نزدیک به دو دهه در امر قضاوت و داشتن مسؤولیت قضایی متعدد در شهرهای مختلف که آخرین آنها دادستان شهرستان «بروجرد» بوده، به عنوان رئیس دادگستری جدید ساوجبلاغ، تصریح کرد: از وی انتظار داریم با حفظ استقلال دستگاه قضایی، با دستگاه های مختلف شهرستان جهت انجام وظایف و ماموریت‌های دستگاه قضایی اقدام نموده و در زمینه تکریم همکاران و ارباب رجوع، اجرای سیاست‌های حبس‌زدایی، استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس و مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اهتمام داشته باشد.

کدخبر: 755808 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟