33 زندانی دیگر در البرز آزاد شدند

در این دیدار که با حضور معاون قضایی نظارت بر زندان و اجرای احکام دادگستری کل استان، رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب فردیس و 14 نفر از قضات این حوزه قضایی صورت گرفت، با  ۴۱۰ زندانی که شامل ۲۹۰ محکوم و ۱۲۰ متهم بودند دیدار و گفت و گو انجام شد.

به گزارش رکنا، حسین فاضلی هریکندی در تشریح این بازید با اشاره به اینکه پس از استماع اظهارات مددجویان، دستورات لازم برای پیگیری صادر شد گفت: عمده درخواست‌ها مربوط به تسریع در رسیدگی، کاهش مبلغ قرار تامین و درخواست مرخصی بود.

وی افزود: با دستورات صادره ۳۳ نفر از زندانیان با استفاده از نهادهای ارفاقی نظیر مرخصی میان دوره و پایان حبس و پابند الکترونیک آزاد شدند.

در این دیدار فاضلی هریکندی پس از بررسی وضعیت کلی فردیس از حیث سیاست‌های کاهش جمعیت کیفری و ارائه گزارش توسط مدیر کل زندانهای استان، تصریح کرد: همکاران قضایی نباید به این بازدیدها اکتفا کنند و به صورت دوره ای از زندان بازدید کرده و سعی کنند بازدیدها مثمر ثمر، اثربخش و دارای خروجی باشد.

رئیس کل دادگستری استان البرز ادامه داد: گاهی در مواردی از نظر قانونی نمی‌توانیم کاری برای زندانی انجام دهیم ولی همین که حرف فرد محبوس شنیده شود و وی احساس نکند فراموش شده کار ارزشمندی انجام شده است.

کدخبر: 749819 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟