فردی که با معرفی خود به عنوان مامور پلیس اقدام به ۴۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری از یکی از شهروندان کرده بود، توسط پلیس آگاهی دستگیر شد.

سرهنگ محمد نادربیگی رئیس پلیس آگاهی استان البرز با اعلام این خبر بیان داشت: در پی دستگیری یک سارق موبایل قاپ توسط پلیس آگاهی البرز، یکی از بستگان سارق با مراجعه به پایگاه یکم پلیس آگاهی اظهار داشته زمانی که متهم در بازداشتگاه بوده شخصی با مراجعه به او خود را مامور پلیس آگاهی معرفی و با دریافت مبلغ حدود ۴۰۰ میلیون ریال وعده آزاد شدن پسرش را داده که پس از مدتی نامبرده موبایلش را خاموش و متواری شده است.

به گزارش رکنا، وی افزود: بلافاصله اقدامات کارآگاهان برای شناسایی و دستگیری متهم آغاز، و در تحقیقات اولیه مشخص شد که مبلغ کلاهبرداری شده به حساب همسر شخص کلاهبردار واریز شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز با بیان اینکه متهم به واسطه انجام کلاهبرداری و اطلاع از تحت تعقیب بودنش دائم در حال جابه جایی و نقل مکان بود، اظهار داشت: در نهایت با انجام اقدامات پلیسی مخفیگاه متهمان در منطقه مهدی آباد شهرستان چهارباغ شناسایی و با انجام هماهنگی قضائی در عملیاتی غافلگیرانه نامبرده و همسرش دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به اعتراف صریح متهمان به انجام کلاهبرداری از مالباخته، خاطرنشان کرد: در این زمینه پرونده تشکیل و برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی ارسال شد.

سرهنگ نادربیگی در پایان گفت: شهروندان از دادن وجه نقد و امتیاز به افرادی که خود را مأمور و ضابط قضائی معرفی کرده و ادعای انجام کارهای غیر قانونی را می کنند خودداری کرده و در صورت مواجهه با آنها موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

کدخبر: 724600 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟