رسیدگی ویژه به پرونده کلاهبرداری در فروش خودرو

محمد امین عبدی افزود: در بررسی‌ها مشخص شد که متهم با انجام تبلیغات متقلبانه، اعتماد تعداد زیادی از شهروندان را جلب و مبالغ هنگفتی را از آنها دریافت کرده است.

به گزارش رکنا، وی با اشاره به اینکه این پرونده دارای 900 شاکی است تصریح کرد: به منظور جلوگیری از تضییع حقوق مالباختگان، دستور رسیدگی ویژه و خارج از نوبت برای این پرونده صادر شده است.

دادستان عمومی و انقلاب ساوجبلاغ با تاکید بر اینکه متهم اصلی این پرونده اکنون در بازداشت بوده و در راستای مواد 107 و 108 قانون آیین دادرسی کیفری دستور شناسایی اموال وی صادر شده از احضار و تفهیم اتهام برای 97 فرد دیگر که نقش واسطه داشتند نیز خبر داد و متذکر شد: حجم این پرونده با انجام تحقیقات تکمیلی اکنون به بیش از 40 جلد رسیده است.

وی در پایان با بیان اینکه به منظور ردیابی وجوه دریافتی از مردم، موضوع به هیئت کارشناسی ارجاع شده و این هیئت سه نفره در دادسرای ساوجبلاغ مستقر است گفت: نظریه اولیه این هیئت بیانگر انتقال وجوهی از حساب متهم اصلی پرونده به حساب دیگر افراد است که همه این اشخاص احضار و تفهیم اتهام شده اند؛ دفاعیات متهمان هم اکنون توسط هیئت کارشناسی در حال ارزیابی است که پس از اتمام این بررسی ها، تصمیمات قانونی اخذ خواهد شد.

کدخبر: 706216 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟