قانون آتش بی قانونی آجرپزی نظرآباد را خاموش کرد

به گزارش رکنا، حامد فرضی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: یکی از کوره‌های آجرپزی به مساحت ۳۶هزار و ۵۰۰ مترمربع با ارزش ریالی یکصد و هشتاد و دو میلیارد ریال از اراضی ملی پلاک محمد آباد حسین خانلو از توابع شهرستان نظرآباد تخریب شد.

فرضی افزود: این اراضی با صدور دستور قضائی و به منظور حفظ و حراست از انفال و در اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع از ید متصرف که اقدام به احداث کوره آجرپزی کرده بود، خارج و به دولت بازگردانده شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: در جهت صیانت از حقوق عامه پس از شناسایی ساخت و ساز‌های غیرمجاز نسبت به تخریب آن‌ها اقدام لازم صورت گرفته و مجوعه یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به صورت شبانه روزی و قاطعانه مشغول گشت زنی در تمامی نقاط اراضی ملی استان می‌باشد که به محض مشاهده کوچکترین تخلف در اراضی مذکور بدون هیچ اغماضی با عوامل آن برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

رفع تصرف اراضی ملی در نظرآباد

فرضی با اشاره به این که تجاوز به منابع طبیعی، تجاوز به سرمایه‌های کشور و حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این سرزمین است، افزود : اراضی ملی و دولتی از سوی افراد سودجو و فرصت طلب بطور غیر قانونی تصرف می‌شود و ضروری است .

او گفت: نقش اساسی مردم و جوامع محلی در جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو را انکار ناپذیر توصیف کرد و تاکید کرد یگان حفاظت منابع طبیعی با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و سایر دستگاه‌های مرتبط دست متصرفان و متجاوزان به اراضی ملی استان البرز را کوتاه خواهد کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف و آتش سوزی‌های احتمالی در عرصه‌های منابع طبیعی، فوراً مراتب را از طریق سامانه ۱۵۰۴ و ۱۳۹ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 606536 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟