قیمت جهانی نفت امروز دوشنبه 31 خرداد

به گزارش رکنا، به نقل از رویترز، به دنبال تقویت تقاضا همزمان با آغاز سفرهای تابستانی و توقف چند روزه مذاکرات هسته ای که می تواند نشان دهنده تاخیر در بازگشت نفت ایران به بازار باشد، قیمت نفت روز دوشنبه شاهد افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 20 سنت معادل 0.27 درصد افزایش به 73 دلار و 71 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه جولای نیز امروز با 25 سنت معادل 0.35 درصد افزایش به 71 دلار و 89 سنت رسید.

در حالی که سرعت گرفتن روند واکسیناسیون کرونا در جهان و افزایش سفرهای تابستانی سبب ایجاد خوش بینی در بازار شده، قیمت هر دو شاخص نفتی طی 4 هفته اخیر رشد داشته است. این شرایط سبب شده تا خرید تک محموله های نفتی در بازار آسیا و اروپا به بالاترین رقم های چند ماه گذشته برسد.

تحلیلگران موسسه ای ان زد در یادداشتی نوشتند: «ترمیم تقاضا در نیمکره شمالی که در فصل تابستان قرار دارد آنچنان قابل توجه است بازار نگران کاهش شدید حجم ذخایر طی ماه های آینده است.»

مذاکرات بین ایران و قدرت های جهانی برای احیای برجام روز یکشنبه برای مدت کوتاهی متوقف شد. به گفته دو دیپلمات حاضر در مذاکرات این توقف حدودا 10 روزه خواهد بود. به گفته ویوک دار، تحلیلگر موسسه سی بی ای، بعید است پیروزی ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ایران تلاش ها برای احیای توافق هسته ای را از مسیر خود خارج نماید.

عامل دیگر رشد قیمت نفت پیش بینی ها در مورد محدود شدن رشد تولید آمریکا بوده است. مقام های اوپک تحلیل هایی را از کارشناسان صنعت انرژی دریافت کرده اند که نشان می دهد به رغم افزایش قیمت ها، رشد تولید نفت آمریکا احتمالا در سال 2021 محدود خواهد بود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 698555 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟