قیمت جهانی نفت امروز سه شنبه 25 خرداد

قیمت نفت امروز سه شنبه 25 خرداد ماه اعلام شد. قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال که دیروز هم 0.2 درصد افزایش یافته بود، امروز با 2 سنت معادل 0.03 درصد رشد به 72 دلار و 88 سنت رسید.

به گزارش اقتصادی رکنا، به نقل از رویترز، در حالی که چشم انداز افزایش قریب الوقوع عرضه نفت ایران به بازار به دلیل طولانی تر شدن مذاکرات هسته ای تا حدودی تضعیف شده است، قیمت نفت امروز شاهد افزایش بود، اما افزایش تولید نفت شیل در آمریکا و به تاخیر افتادن بازگشایی اقتصاد انگلیس سبب شد تا رشد قیمت بسیار محدود باشد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال که دیروز هم 0.2 درصد افزایش یافته بود، امروز با 2 سنت معادل 0.03 درصد رشد به 72 دلار و 88 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با 3 سنت معادل 0.04 درصد رشد به 70 دلار و 91 سنت رسید.

مذاکرات غیرمستقیم بین ایران و آمریکا به همراه سایر اعضای برجام بر سر نحوه بازگشت به توافق هسته ای سال 2015 روز شنبه در وین از سر گرفته شد و طرف های اروپایی این مذاکرات را جدی توصیف کردند.

بازگشت آمریکا به برجام می تواند زمینه را برای لغو تحریم های ایران و از سرگیری صادرات نفت این کشور فراهم نماید.

موسسه آی ان جی اکونومیکس در یادداشتی نوشت: «بعید به نظر می رسد که شاهد بازگشت آمریکا به برجام قبل از انتخابات ریاست جمهوری ایران در اواخر این هفته باشیم.»

اداره اطلاعات انرژی دولت آمریکا در جدیدترین گزارش خود پیش بینی کرده که تولید نفت شیل این کشور در ماه جولای با حدود 38 هزار بشکه افزایش به 7.8 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

آژانس بین المللی انرژی هفته گذشته اعلام کرد که انتظار دارد تقاضای جهانی نفت در پایان سال 2022 به سطح قبل از بحران کرونا برسد، اما خبرها از رشد همزمان تولید نفت در آمریکا و به تعویق افتادن برنامه دولت انگلیس برای لغو محدودیت های کرونایی برای یک ماه سبب شده تا روند رشد قیمت نفت فعلا کند شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 696943 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟