قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۰۲/۲۲

به گزارش رکنا، به نقل از رویترز به دنبال تقویت سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا و ترمیم جزئی دلار در آستانه انتشار آمارهای قیمت مصرف کننده در آمریکا، قیمت طلا روز چهارشنبه شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.6 درصد کاهش به 1826 دلار و 89 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه ژوئن هم با نیم درصد کاهش به 1826 دلار و 20 سنت رسید.

مارگارت یانگ استراتژیست موسسه دیلی اف ایکس در این باره گفت: «ارزش دلار اندکی تقویت شده است... اگر نرخ تورم بیش از حد انتظار افزایش یابد، می تواند سبب تشویق بانک های مرکزی به انقباضی تر کردن سیاست های پولی در ماه های آتی شود.»

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای جهانی امروز با 0.3 درصد افزایش همراه بود و سبب کاهش جذابیت طلا برای خریدارانی شد که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

نگرانی ها در مورد شتاب گرفتن احتمالی رشد تورم سبب شد تا ارزش دلار در جلسه قبل به پایین ترین رقم بیش از 2 ماه اخیر برسد و ارزش سهام در بازارهای آسیایی در روز چهارشنبه پایین ترین رقم های یک ماه اخیر را تجربه کند.

آمارهای قیمت مصرف کننده آمریکا قرار است امروز منتشر شود و فعالان بازار منتظرند تا با تحلیل این آمارها میزان فشارهای تورمی را بسنجند.

میزان سوددهی اوراق قرضه ده ساله دولت آمریکا امروز به بالاترین رقم بیش از یک هفته گذشته رسید و سبب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا شد.

برخی سرمایه گذاران طلا را به عنوان محلی امن جهت سرمایه گذاری در وضعیت افزایش نرخ تورم می دانند، اما بالا رفتن سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا سبب شده تا از جذابیت بازار طلا به عنوان محل امن سرمایه گذاری کاسته شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

منبع: تسنیم

کدخبر: 686796 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟