قیمت جهانی طلا امروز چهارشنبه 15 اردیبهشت

به گزارش رکنا، به نقل از رویترز، به دنبال عقب نشینی دلار قیمت طلا امروز شاهد افزایش بود، هرچند سخنان رئیس فدرال رزرو که گفته نرخ بهره ممکن است نیاز به افزایش داشته باشد رشد قیمت فلز زرد را محدود ساخت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.15 درصد افزایش به 1781 دلار و 75 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه ژوئن هم با 0.32 درصد رشد به 1781 دلار و 70 سنت رسید.

کیل رودا تحلیلگر موسسه آی جی مارکت در این باره گفت: «کاهش ارزش دلار سبب تقویت قیمت طلا شده است.» وی افزود: «طبیعتا در حدود قیمت 1800 تا 1810 دلار مقاومت فنی قابل توجهی وجود خواهد داشت.»

شاخص ارزش دلار در برابر سب ارزهای رقیب پس از رسیدن به بالاترین رقم حدود 2 هفته گذشته شاهد 0.1 درصد کاهش بود.

روز سه شنبه پس از آنکه وزیر خزانه داری آمریکا گفت که جهت افزایش نرخ تورم مشکلی وجود ندارد و اظهارنظرهای قبلی در مورد اینکه برای جلوگیری از افزایش تورم باید نرخ بهره افزایش یابد را کمرنگ جلوه داد قیمت طلا شاهد کاهش بیش از یک درصدی بود.

افزایش نرخ بهره ضمن بالا بردن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازارهای امن، سبب کاهش جذابیت بازار طلا می شود.

سرمایه گذاران منتظر انتشار آمارهای بازار کار آمریکا در ماه آوریل هستند که قرار است روز جمعه منتشر شود و سرنخ های بیشتری از وضعیت اقتصاد این کشور به دست دهد.

از نظر رئیس فدرال رزرو بازار کار آمریکا هنوز به نقطه ای نرسیده که ضرورت داشته باشد تعدیل سیاست خرید دارایی ها مورد بحث قرار گیرد.

در همین حال قیمت فلز پالادیوم پس از رسیدن به رقم بی سابقه 3017 دلار و 18 سنت در جلسه قبل امروز با 0.3 درصد رشد به 2993 دلار و 71 سنت رسید.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 684522 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟