سقوط احتمالی قیمت نفت خام

به گزارش رکنا،مؤسسه مشاوره انرژی وود مکنزی روز پنجشنبه (۲۶ فروردین‌ماه) اعلام کرد که اگر جهان قاطعانه برای دستیابی به اهداف آب و هوایی توافقنامه پاریس، فرآیند انتقال انرژی را تسریع کند، ممکن است قیمت نفت خام برنت تا سال ۲۰۵۰ به ۱۰ دلار برای هر بشکه برسد.

بر اساس گزارش این مؤسسه، اگر جهان برای کاهش دو درجه سانتیگرادی دمای کره زمین تلاش کند، انقلابی در صنعت انرژی ایجاد می‌کند و تقاضای نفت، قدرت تولیدکنندگان عمده نفت و قیمت نفت سقوط خواهد کرد.

وود مکنزی اظهار کرد: سناریوی انتقال انرژی پرشتاب (AET-2) تنها یکی از سناریوهای آینده سیستم‌های انرژی جهانی است و سناریوی اصلی نیست.

قیمت نفت احتمالا به 10 دلار سقوط می کند

بر اساس سناریوی AET-2، انتظار می‌رود تقاضای جهانی نفت به مقدار قابل توجهی کاهش یابد و سبب کاهش قابل توجه قیمت نفت شود. به گفته وودمکنزی، این احتمال وجود دارد که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) تا سال ۲۰۵۰ کمی بیش از ۵۰ درصد سهم بازار را داشته باشد، در حالی که به‌دلیل افت شدید تقاضا، کنترل کمتری بر بازار خواهد داشت.

این مؤسسه افزود: تولیدکنندگان نفت ارزان‌قیمت در خاورمیانه همچنان تأمین‌کننده اصلی نفت در جهان خواهند بود، اما ممکن است قیمت‌ شاخص برنت به ۱۰ دلار برای هر بشکه برسد.

شرکت‌های بزرگ نفت بین‌المللی پیش از این اعلام کرده‌اند که بیشتر در انرژی کم کربن، از جمله هیدروژن، جذب کربن و تولید برق از انرژی‌های تجدیدپذیرسرمایه‌گذاری خواهند کرد. این در حالی است که بیشتر آنها به جریان‌های نقدینگی حاصل از نفت و گاز متکی هستند تا بتوانند سرمایه بیشتری را به راه‌حل‌های انرژی کم کربن اختصاص دهند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 678537 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟