قیمت جهانی طلا امروز چهارشنبه 25 فروردین

به گزارش رکنا، به نقل از رویترز، در حالی که رشد سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا، اثر تضعیف دلار را در بازار طلا خنثی کرده است، قیمت طلا امروز نوسان چندانی را شاهد نبود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا که اوایل امروز با 0.3 درصد افزایش یافته بود، 0.15 درصد کاهش به 1742 دلار و 92 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه ژوئن هم با 0.27 درصد کاهش به 1742 دلار و 90 سنت رسید.

مارگارت یانگ تحلیلگر موسسه دیلی اف ایکس در این باره گفت: «هرچند دلار امروز صبح تضعیف شده اما رشد جزئی سوددهی اوراق قرضه سبب شده تا رشد قیمت طلا خنثی شود.»

وی افزود: «عامل مهم دیگری که سرمایه گذاران رصد می کنند آمارهای میزان خرده فروشی در آمریکاست که فردا منتشر خواهد شد و اگر فراتر از پیش بینی ها باشد، سبب تضعیف قیمت طلا خواهد شد.» وی در عین حال اضافه کرد افت قیمت طلا محدود خواهد بود و نهایتا به حدود 1680 دلار خواهد رسید.

ارزش دلار امروز به پایین ترین رقم های 3 هفته گذشته رسید و سبب ارزان تر شدن طلا برای خریدارانی شد که با ارزهای غیردلاری خرید می کنند. در عین حال رشد جزئی سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا را افزایش داد.

عامل دیگری که به نفع قیمت طلا تمام شد اظهارات رئیس فدرال رزرو فیلادلفیا بود که گفته، با وجود اینکه اقتصاد آمریکا ممکن است امسال 5 تا 6 درصد رشد کند، فدرال رزرو هنوز قصد انقباضی کردن سیاست پولی خود را ندارد.

امروز قیمت نقره با 0.10 درصد کاهش به 25 دلار و 40 سنت رسید. اما قیمت پلاتین با 0.86 درصد رشد به 1169 دلار و 71 سنت رسید.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 677528 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟