اعلام قیمت خرما در ماه رمضان/ تولید ۱۰ درصد افزایش یافت

به گزارش رکنا، مقداد تکلو زاده از افزایش 5 تا 10 درصدی تولید خرما در سال زراعی جاری خبر داد و گفت: به دلیل شرایط مناسب آب و هوایی در سال زراعی جاری تولید خرما در کشور به بیش از 1 میلیون 300 هزار تن رسید که نسبت به سال های گذشته تا 10 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: بازار داخلی و خارجی خرما نیز در سالجاری وضعیت مناسبی را تجربه کرد و رضایت تولیدکنندگان و تجار این محصول را به همراه داشت.

به گفته تکلو زاده؛ شیوع ویروس کرونا این نگرانی را ایجاد کرد که بازار داخلی و خارجی خرما تحت تاثیر قرار بگیرد، اما اندکی بعد از شیوع، بازار خرما توانست به شرایط قابل قبول برسد.

وی از یک سو خواص خرما بر سلامت و از سوی دیگر افزایش نرخ ارز را دلایل حفظ بازار خرما در داخل و خارج کشور دانست.

تکلو زاده افزود: همچنین تائید FAO و FDA درباره عدم انتقال ویروس کرونا از طریق سطوح اطمینان بیشتری به مصرف کنندگان در ایران و جهان داد تا این محصول پرسود را بدون دغدغه مورد استفاده قرار دهند

وی میزان صادرات خرما از کشور را 250 هزار تا 285 هزار تن اعلام کرد

تکلوزاده درباره شرایط تامین و قیمت خرما برای ماه رمضان نیز گفت: هم اکنون 50 درصد از انبارهای خرما برای تامین بازار ماه رمضان پر هستند که می‌تواند تعادل بین عرضه و تقاضا را ایجاد کند.

وی تصریح کرد: با وجود افزایش قیمت نهاده‌های تولید، قیمت خرما چندان افزایش پیدا نکرده است. اما ستاد تنظیم بازار برای کنترل بیشتر قیمت مصوب برای دو نوع خرمای پر مصرف ماه رمضان تعیین کرده است.

تکلو زاده با تاکید بر اینکه در حال حاضر قیمت بازار نیز نزدیک به نرخ مصوب است، اظهار کرد: هر کیلوگرم خرمای مضافتی 23 تا 24 هزار تومان و هر کیلوگرم خرمای کبکاب 17 تا 18 هزار در بازار عرضه می شود.

دبیرکل انجمن ملی خرمای ایران همچنین از معرفی چند شرکت در استان‌های تامین کننده خرما، بوشهر و کرمان برای تامین این محصول با نرخ مصوب خبر داد.

تکلو زاده افزود: این شرکت‌ها موظف شده‌اند که خرمای مورد نیاز ماه رمضان را با نرخ مصوب تهیه و در اختیار متقاضیان قرار دهند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 677294 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟