وضعیت بازار مرغ در ماه رمضان

به گزارش رکنا، آزادی خواه افزود: پیش‌بینی بر این است که برای آینده مخصوصا ماه مبارک رمضان مشکل تأمین مرغ نداشته باشیم ، مشکلات ما بیشتر در خصوص توزیع بود. بالغ بر 5میلیون تن نهاده در کشور ما وجود دارد. برای تامین و تولید مرغ گوشتی در کشور زیرساخت داریم، آن دسته از افرادی که می گویند مشکل مربوط به تامین نهاده است باید بدانند که اینگونه نیست.

دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: شیوه توزیع مرغ مشکل دارد، سامانه بازارگاه کار وزارت جهاد کشاورزی بود که اشکالات و ابهامات زیادی داشت.

آزادی خواه بیان کرد: ما باید بتوانیم قیمت را برابر با آنچه که مصوب است عرضه کنیم، لذا تلاش کردیم تا دولت با بازار سیاه مقابله کند. نهاده ای که با ارز 4200تومانی وارد می شود ،وارد کننده حق ندارد آن را در بازار سیاه بفروشد.

وی ادامه داد: 3جلسه در مجلس در کمیسیون کشاورزی با وزارت صنعت، جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌های مرتبط مانند وزارت اطلاعات و مجموعه تعزیرات حکومتی در رابطه با موضوع مرغ تشکیل شد.

آزادی خواه با اشاره به اینکه نظارت در این برهه نباید به تنهایی بر عهده مجلس باشد افزود: دولت اولین ناظر بر عملکرد خود باید باشد، سیستم توزیع ما کاملاً فشل است، شبکه قوی توزیع در کشور نداریم.

دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اینکه شبکه توزیع باید به دست مجموعه اصناف باشد گفت: صفوف متاثر از تامین نهاده نبودند، زیرا نهاده داشتیم ،سازمان حمایت موظف است از مصرف‌کننده و تولیدکننده حمایت کند، همه مصرف کنندگان برای ما عزیز هستند اما تولید کننده هم برای ما عزیز است.

آزادی خواه با اشاره به اینکه قانون انتزاع از ابتدای سال 1400تعیین تکلیف شد افزود: کل بازرگانی داخلی به وزارت جهاد محول شده است لذا تفاهم نامه ای در این رابطه از سوی هر دو وزیر به امضا رسیده و صفرتاصد زنجیره تامین، تولید و توزیع بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است.

وی اظهار کرد: در بحث قیمت مرغ و صفوف آن، سیستم توزیع یکی از اشکالات است. سیستم توزیع در کشور ما ذاتا مشکل دارد.سیاست های توزیع کالا در کشور ما اشکال دارد که یکی از آنها ارز 4200تومانی است.

دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: یک و نیم میلیون تن روغن مورد نیاز کشور است به طوری که در حدود ۲ میلیون تن واردات داریم لذا یک‌چهارم اضافه بر نیاز با ارز 4200تومانی وارد کشور می‌شود، روغن شکلات، چیپس و پفک از کجا تامین می شود ،روغن آنها با ارز ترجیحی است لذا اشکال ما به وزارت صنعت اینجاست، به طوری که ارز 4200 تومانی حق مردم است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 677271 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟