اشتغال ناقص در زمستان 99 افزایش یافت

به گزارش رکنا، مطابق آمار ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران اززمستان 99,بررسی نرخ بیکاری افراد ١٥ ساله و بیش‌تر نشان می‌دهد که 9.7 درصد از جمعیت فعال (شاغل و بیکار)، بیکار بوده‌اند. بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری حاکی از آن است که این شاخص، نسبت به فصل مشابه در سال قبل ( زمستان ١٣٩٨) ، 0.٩ درصد کاهش یافته است.

بررسی سهم اشتغال ناقص جمعیت ١٥ ساله و بیش‌تر نشان می‌دهد که در زمستان ١٣٩٩، 10.8درصد جمعیت شاغل،‌ به دلایل اقتصادی (فصل غیرکاری، رکود کاری، پیدا نکردن کار با ساعت بیش‌تر و…) کم‌تر از ٤٤ ساعت در هفته کار کرده و آماده برای انجام کار اضافی بوده‌اند. این در حالی است که ٣٣.٩ درصد از شاغلین ١٥ ساله و بیش‌تر، ٤٩ ساعت و بیش‌تر در هفته کار کرده‌اند.

همچنین بررسی سهم جمعیت ١٥ ساله و بیش‌تر دارای اشتغال ناقص نشان می‌دهد که در پاییز ١٣٩٩، ٩,٩ درصد جمعیت شاغل،‌ به دلایل اقتصادی (فصل غیرکاری، رکود کاری، پیدا نکردن کار با ساعت بیش‌تر و…) کم‌تر از ٤٤ ساعت در هفته کار کرده و آماده برای انجام کار اضافی بوده‌اند. این در حالی است که ٣٤.٢ درصد از شاغلین ١٥ ساله و بیش‌تر، ٤٩ ساعت و بیش‌تر در هفته کار کرده‌اند.

همچنین سهم اشتغال ناقص در زمستان 98 نشان می دهد که 10.6 درصد از جمعیت شاغل دارای اشتغال ناقص بوده است. این شاخص در بین مردان بیشت تر از زنان و در نقاط روستایی بیشتر از نقاط شهری بوده است. سهم اشتغال ناقص در پاییز 98 نسبت به فصل مشابه سال قبل 1.1 درصد کاهش پیدا کرده است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 674108 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟