پیش بینی وضعیت بورس و قیمت دلار اولین هفته 1400 /  قرارداد 25 ساله ایران و چین به نفع بازار سرمایه است

به گزارش رکنا، درخصوص تحلیل نخستین هفته فعالیت بازار بورس در سال 1400 گفتگوی رکنا با بهنام صمدی کارشناس سرمایه را بخوانید:

تا انتخابات 1400 شرایط بورس مساعد است

صمدی در خصوص وضعیت بورس هفته اول سال 1400 گفت: هفته اول فروردین 1400 به این دلیل که تقریبا هنوز بازار به طور کامل آغاز به کار نکرده است و بسیاری در سفر هستند و این که معمولا در عید نوروز بازار بورس سبز است، با افت همراه نخواهد بود.

وی افزود: اما در این هفته حجم معاملات پایین است. البته کاهش حجم معاملات از بهمن سال قبل آغاز شده است و احتمالا فروردین ماه هم این روند ادامه خواهد داشت.

این کارشناس بازر سرمایه ادامه داد: اما به نظر می رسد بازار بورس ریسک ها را پشت سر گذاشته است و شرایط مساعدی خواهد داشت. حداقل تا فروردین و حتی تا انتخابات شرایط مساعد ادامه خواهد داشت. بعد از انتخابات باید منتظر ماند که چه پیش خواهد آمد.

کف قیمت دلار 25 هزار تومان است

صمدی در خصوص قیمت دلار گفت: در حال حاضر شرایط بنیادی بازار خوب است. قیمت دلار هم اصلاح خاصی نداشت. نرخ دلار در حالی سال 99 را به پایان رساند که به مرز 25 هزار تومان رسیده بود. این نشان می دهد که قطعا کف قیمت دلار همین محدوده 25 هزار تومان است.

قرارداد 25 ساله ایران و چین به نفع بازار سرمایه است

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: موضوعی که احتمالا بازار را تحت تاثیر قرار می دهد، بحث قرارداد 25 ساله ایران و چین است. این قرارداد از این جهت برای کشور ما مهم است که بخش عمده صادرات غیرنفتی ما و به ویژه محصولات پتروشیمی ، فلزات اساسی و شرکت های معدنی مقصدش چین خواهد بود. اگر این قرارداد منعقد شود به نفع بازار سرمایه است. از این نظر که شرکت های صادرات محور که عمدتا بورسی هستند می توانند درآمد پایدار و قابل توجهی داشته باشند.

وی در آخر افزود: در کل شرایط بازار مساعد است و فروردین سبزی خواهیم داشت. البته اگر ریسکی به بازار تحمیل نشود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 672872 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سمیه باغی سمیه باغی
آیا این خبر مفید بود؟