قیمت جهانی طلا امروز سه شنبه 26 اسفند

به گزارش رکنا، به نقل از رویترز، در حالی که سرمایه گذاران در انتظار نشست فدرال رزرو هستند تا نگرانی هایشان در خصوص تورم و سوددهی اوراق قرضه پاسخ داده شود و در حالی که به دلیل پیش بینی ترمیم سریعتر اقتصاد اشتها برای خرید دارایی های پرریسک افزایش یافته است، قیمت طلا امروز شاهد رشدی اندک بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.12 درصد افزایش به 1733 دلار و 75 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه آوریل هم با 0.13 درصد رشد به 1731 دلار و 50 سنت رسید.

مارگارت یانگ تحلیلگر موسسه دیلی اف ایکس در این باره گفت: «فدرال رزرو ممکن است در پی کاستن از نگرانی ها از افزایش تورم برآید و حتی خرید دارایی ها جهت جبران افزایش سود اوراق قرضه را در دستور کار قرار دهد که در این صورت قیمت طلا شاهد رشد خواهد بود.»

وی افزود: «با این وجود، به دلیل خوش بینی به توزیع واکسن و تصویب بسته های محرک مالی احساس کلی حاکم بر بازار طلا کاهشی است.»

در حالی که نرخ بیکاری در حال کاهش است و تورم رو به افزایش گذاشته است و در شرایطی که همزمان با تزریق گسترده واکسن یارانه های نقدی در حال توزیع بین خانوارهاست، سیاست گذاران بانک مرکزی آمریکا قرار است در نشست این هفته کمیته بازار آزاد پیش بینی کنند که اقتصاد این کشور امسال سریعترین رشد اقتصادی چند دهه اخیر را تجربه خواهد کرد.

تحلیلگران موسسه ای ان زد در یادداشتی نوشتند: «ترمیم قوی اقتصاد این نگرانی را ایجاد کرده که فدرال رزرو ممکن است نرخ بهره را زودتر از زمانی که انتظار می رفت افزایش دهد... اما رئیس فدرال رزرو و همکارانش اصرار دارند که هنوز تا اشتغال کامل راه درازی در پیش است.»آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 670979 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟