ورود عابر بانک های بیت کوین به بازار

به گزارش رکنا، از آنجا که طی ماه‌های گذشته شاهد انفجار قیمت در بازار ارزهای مجازی هستیم، بسیاری از شرکت‌ها در تلاش هستند تا بیشترین استفاده را از این فرصت ببرند.

با عبور قیمت بیت کوین از رقم هایی نظیر 50 و 55 هزار دلار و اینکه روز گذشته حتی به 61 هزار دلار هم رسید، شرکت ‌هایی نظیر کوین فلیپ و کوین کلود هزاران دستگاه عابر بانک را سطح ایالت هایی نظیر نیویورک و مونتانا نصب کرده‌اند.

مارک شویکت، بنیانگذار شرکت کواد کوین، در این باره می‌گوید: ما فرض را بر این گذاشته‌ایم که تقاضا برای بیت کوین وجود دارد و مردم می‌خواهند هر جا که هستند خرید کنند.

وی البته طی یک سفر یک هفته‌ای موفق شده است، عابر بانک‌های شرکت خود را در چند نقطه از جمله در چند پمپ بنزین در مونتانا نصب کند.

بنا به اعلام وبگاه HOWMANYBITCOINATMS تا پایان ماه ژانویه مجموعا بیش از 28 هزار دستگاه عابر بانک بیت کوین و ارزهای مجازی در سراسر آمریکا نصب شده اند که حداقل 10 هزار دستگاه فقط در 5 ماه قبل از آن نصب شده بودند.

در واقع روند رشد محبوبیت و معاملات رو به افزایش بیت کوین اصلی ترین دلیل رفتن شرکت ها به این سمت بوده است.

کاربران هم به دلایل مختلف ترجیح می‌دهند، از دستگاه های عابر بانک یا ای تی ام در این زمینه استفاده کنند که از جمله آنها این است که برخی کاربران می‌خواهند ناشناس بمانند، برخی دیگر نیز ترجیح می‌دهند که با یک دستگاه فیزیکی برای مبادله کار کنند، برخی حساب بانکی ندارند، برخی دیگر نیز به دنبال دریافت پول نقد هستند یا می‌خواهند بیت کوین‌های خود را به خارج از آمریکا حواله کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 670910 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟