قیمت جهانی نفت امروز دوشنبه 25 اسفند

به گزارش رکنا، به نقل از رویترز، در حالی که کاهش تولید عرضه کنندگان بزرگ نفت و خوش بینی نسبت به ترمیم اقتصاد جهانی و تقاضا برای نفت در نیمه دوم سال سبب تقویت عوامل فنی حاکم بر بازار شده است، قیمت نفت روز دوشنبه شاهد افزایش بود و نفت برنت به نزدیکی 70 دلار رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 56 سنت معادل 0.81 درصد رشد به 69 دلار و 78 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه آوریل هم امروز با 57 سنت معادل 0.87 درصد رشد به 66 دلار و 18 سنت رسید.

منابع آگاه گفته اند، عربستان عرضه نفت خود به حداقل 4 خریدار آسیایی را جهت بارگیری در ماه آوریل تا 15 درصد کاهش داده است. کاهش عرضه نفت در حالی رخ می دهد که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش اوایل ماه جاری میلادی تصمیم گرفتند بخش عمده ای از کاهش تولید خود را در ماه آوریل نیز ادامه دهند.

سرمایه گذاران انتظار دارند چنین امروز آمارهای اقتصادی مثبتی را منتشر کند و موجب تقویت پیش بینی ها در مورد رشد تقاضا برای مصرف نفت در این کشور شود. مایکل مک کارتی تحلیلگر موسسه سی ام سی مارکتس در سیدنی گفت: «آمارهایی که امروز در چین منتشر می شود می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.»

وی افزود: «هم تولیدات صنعتی و هم میزان خرده فروشی احتمالا رشد بسیار قوی ای را نشان خواهد داد که عمدتا ناشی از مقایسه آمارهای سال نوی چینی امسال با سال گذشته است.»

در آمریکا، ظرفیت هفتگی فعالیت پالایشگاه ها 1.6 میلیون بشکه در روز افزایش یافته، زیرا فعالیت پالایشگاه های بیشتری پس از طوفان زمستانی سال گذشته تگزاس از سر گرفته شده است. در عین حال، شرکت های انرژی امریکایی تعداد سکوهای حفاری نفت و گاز فعال خود را طی هفته گذشته کاهش داده اند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 670684 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟