آخرین وضعیت پروازهای نوروزی در ایام کرونا و قیمت بلیت هواپیما

یونس دقیق‌کیا، رئیس انجمن ایرلاین‌های کشور در پاسخ به این سؤال که «آیا انجمن ایرلاین‌های کشور، جدا از نظارت سازمان هواپیمایی ، تمهیداتی سخت‌گیرانه جهت برخورد با ایرلاین‌هایی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، اتخاذ کرده است؟»

به گزارش رکنا، وی اظهار کرد: امروز ۲۳ اسفند، جلسه‌ ماهانه انجمن ایرلاین‌ها برگزار خواهد شد و طی آن تصمیم‌گیری و هماهنگی‌های لازم جهت مواجهه با این‌گونه رخدادها اتخاذ می‌شود.

وی گفت: ما بر عهدی که جهت اجرای پروتکل‌های بهداشتی و ارائه خدمات مطلوب به مسافران بستیم پایبندیم و چنانچه تخلفی در این خصوص انجام شود، قطعاً با آن برخورد خواهیم کرد.

دقیق‌کیا تصریح کرد: در آخرین جلسه‌ای که با وزیر راه و شهرسازی داشتیم، مقرر شد که ایرلاین‌ها هیچ‌گونه افزایش نرخ بلیتی نداشته باشند و همه ایرلاین‌ها نیز هم‌قسم شدند که نرخ بلیت‌ها را افزایش ندهند و بر تعهد خود پایبند هستند.

رئیس انجمن ایرلاین‌های کشور تأکید کرد: ما طی ایام نوروز هیچ‌گونه افزایش نرخ بلیتی نخواهیم داشت؛ اما بعد از عید نوروز منتظر میزان افزایش حقوق‌ها و موضوعات مربوط به پروازها خواهیم ماند تا مشخص شود دولت چقدر آنها را افزایش می‌دهد تا ما نیز به نسبت آنها قیمت‌ها را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه طی ایام نوروز امکان کنسلی پرواز به دلیل دستورات ستاد ملی کرونا وجود دارد، افزود: چنانچه پروازها به دلیل کرونا کنسل شوند، هیچ‌گونه خسارتی از مسافر گرفته نمی‌شود و مبلغ بلیت عیناً به مسافر برگردانده می‌شود.

دقیق کیا تصریح کرد: اما اگر مسافری یک ماه قبل بلیت را رزرو کرده باشد و دو روز قبل از سفر متوجه بیماری خود شده باشد و سیستم آن را پذیرش نکرد، تابع آنچه ایکائو تعریف کرده خواهیم بود.

به گفته وی طی ایام نوروز تمامی ایرلاین‌ها با تمامی امکانات آماده ارائه خدمات پروازی هستند و همگی هماهنگ هستند و تأکیدات لازم جهت ارائه خدمات مطلوب انجام شده است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 670020 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟