پیش بینی قیمت طلا از 18 تا 22 اسفند ماه

درخصوص قیمت طلا گفتگوی اختصاصی رکنا با علی حیدری، کارشناس اقتصاد را بخوانید:

این کارشناس اقتصاد در خصوص وضعیت بازار هفته گذشته گفت: اواسط هفته گذشته با افزایش بازده اوراق قرضه امریکا فشار برروی طلا افزایش یافت و در نهایت فروش انس در محدوده ۱۷۰۰ دلار به پایان رسید.

نوسانات مبهمی در بازار طلا خواهیم داشت

حیدری درخصوص تحلیل بنیادی هفتگی طلا گفت: ابتدای هفته هیچ داده اقتصاد کلان وجود ندارد که برروی نوسان انس اثرگذار باشد. از این رو سرمایه گذاران این فلز زرد بر روی بازدهی اوراق قرضه امریکا تمرکز می کنند.

وی افزود: به احتمال اعلام شاخص قیمت مشتری در روز چهارشنبه ۲۰ اسفند در حالت خوشبینانه سبب ریزش مجدد قیمت اونس بشود. روز پنج شنبه بانک مرکزی اروپا تصمیم نرخ بهره خود را منتشر می کند. انتظار می رود که بانک مرکزی اروپا تغییری در سیاست پولی خود ایجاد نکند از این رو نوسانات مبهمی در بازار طلا خواهیم داشت.

این کارشناس اقتصاد درباره تحلیل تکنیکال هفتگی طلا گفت: اندیکاتور RSI در بازه زمانی روزانه زیر ۳۰ قرارگرفته است که از نظر تکنیکال اصلاح احتمالی قیمت به سمت صعود را نشان می دهد. در صورت صعود اولین مقاومت ۱۷۴۰ دلار است که در صورت عبور از این قیمت دستیابی به عدد ۱۷۶۰ و احتمالا ۱۷۸۰ دور از تصور نیست.

هفته پیش رو از نظر سیاسی و اقتصادی هفته آرامی است

حیدری ادامه داد: اما این هفته بازار فروش بیشتر خودنمایی می کند و در صورت نزول قیمت اولین حمایت ۱۶۸۴ می باشد و در صورت تداوم کاهش قیمت حمایت بعدی ۱۶۷۰ دلار محتمل است.

وی درخصوص نظر سنجی بین المللی گفت: بررسی کلی نظر سنجی ها و مشاهده آخرین تحلیل ها بیان می کند که این هفته طلا برای بیشتر سرمایه گذاران بازاری یکنواخت sideway محسوب می شود. میانگین قیمت احتمالی برای هفته پیش رو عدد ۱۶۶۴ دلار می باشد. هر چند دیدگاه ماهیانه طلا صعودی است. ولی ابهام در روند بازار انس محسوس است.

حیدری در آخر تاکید کرد: هفته پیش رو از نظر سیاسی و اقتصادی هفته آرامی است. هرگونه رویداد، خبر یا شایعه می تواند نوسانات پیش بینی نشده ای را برای این کالای سرمایه گذاری ایجاد کند. از این رو این تحلیل می تواند ابزار کمکی باشد و آموزشی یا سیگنال نیست.
آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 668365 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟