خبر مهم سازمان بورس درباره صندوق های سرمایه گذاری

به گزارش رکنا، و عطف به طرح پیشنهادی از طرف صندوق های سرمایه گذاری ناشی از جمع بندی مذاکرات با رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، مقرر شد:

۱- صندوق های سرمایه گذاری "در اوراق بهادار با درآمد ثابت" ملزم به سرمایه گذاری حداقل ۱۵ درصد و حداکثر ۲۵ درصد از ارزش کل دارایی های صندوق در "سهام، حق تقدم سهام و قرارداد اختیار معامله سهام پذیرفته شده در بورس تهران یا بازار اول و دوم فرابورس ایران، گواهی سپرده کالایی پذیرفته شده در بورس و واحدهای سرمایه گذاری صندوق های سرمایه گذاری" هستند.

۲- صندوق های یاد شده ملزم هستند تا پایان اسفند ۱۴۰۰ نسبت به رعایت نصاب موضوع این مصوبه به شرح زیر اقدام کنند:

۲-۱- تا پایان اسفند ماه ۱۳۹۹ نسبت به افزایش حداقل ۳ واحد درصد در نصاب موضوع این مصوبه در مقایسه با وضعیت فعلی (تاریخ ابلاغ این مصوبه) و تا میزان حداقل نصاب مجاز سرمایه گذاری در سرفصل یاد شده اقدام کنند.

۲-۲- تا پایان اسفند ماه ۱۴۰۰ در هر فصل نسبت به افزایش ۳ واحد درصد در نصاب موضوع این مصوبه در مقایسه با وضعیت فعلی (تاریخ ابلاغ این مصوبه) و تا میزان حداقل نصاب مجاز سرمایه گذاری در سرفصل یاد شده اقدام کنند.

۲-۳- به ازای هر یک واحد درصد افزایش سرمایه گذاری در سهام، حق تقدم سهام و قرارداد اختیار معامله سهام پذیرفته شده در بورس تهران یا بازار اول و دوم فرابورس ایران و گواهی سپرده کالایی پذیرفته شده در بورس تا میزان نصاب مجاز سرمایه گذاری در سرفصل یاد شده ۲ واحد درصد از حداقل نصاب سرمایه گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت کسر می شود.

۳- به صندوق‌ها اختیار داده شد در خصوص توزیع حداقل ۲ درصد دارایی از محل ذخیره ناشی از تغییر ارزش سهام در پایان سال مالی جاری صندوق، تا یک سال پس از پایان سال مالی مذکور و متناسب با شرایط بازار تصمیم‌گیری کنند.

۴- همچنین مصوب شد که حداکثر میزان خرید اوراق دولتی به اندازه ۳۰ درصد ارزش دارایی های درآمد ثابت صندوق ها باشد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 666440 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟