پول های ایران در عراق چه زمانی نقد می شود؟

بعد از کره جنوبی ، ایران با مقام های عراقی دیدار کرد تا پول های بلوکه شده در این کشور هم آزاد شود . این پول ها منابع حاصل از صادرات برق و گاز است و در حدود 3 تا 4 میلیارد دلار تخمین زده می شود .

به گزارش رکنا، قرار بود در دوران ریاست جمهوری ترامپ ، عراق از محل این منابع در قالب کانال گاز در برابر غذا استفاده کند ، با شکست ترامپ و احتمال تعدیل سیاست فشار حداکثری ، ایران به دنبال جا به جایی این منابع است .

به گزارش اقتصادنیوز ، بانک مرکزی نیز در خبری جزییات دیدار عبدالناصر همتی با مدیر عامل بانک تجارت عراق منتشر کرد. رییس بانک مرکزی در این دیدار بر لزوم استفاده هر چه سریع تر از این منابع تأکید کرده است . همچنین در این جلسه اقدامات لازم برای انتقال و استفاده از منابع یاد شده مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرعامل بانک تجارت عراق نیز در این دیدار با اشاره به اینکه پرداخت هایی اخیراً از محل منابع ایران در عراق انجام شده است، عنوان کرد که روند استفاده از منابع یاد شده از این پس تسریع خواهد شد و تلاش می شود تا کانال ها و روش‌های مختلفی که مورد تأیید طرف ایرانی است به منظور استفاده از این منابع عملیاتی شوند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 665687 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟