عوارض آزادراه غدیر چقدر است؟

به مناسبت میلاد امیرالمومنین(ع) پروژه آزادراه کنار گذر جنوبی تهران که پروژه‌ای برای اتصال کریدورهای شمال به جنوب و غرب به شرق است با حضور ویدئو‌کنفرانسی رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید.

به گزارش رکنا، رئیس‌جمهوری روز پنجشنبه در پنجاه و دومین هفته پویش ملی تدبیر و امید برای جهش تولید، آزادراه غدیر را که با عبور از ۳ استان، آبیک در قزوین را پس از عبور از استان البرز به ورامین در جنوب تهران متصل می‌کند، از طریق ویدئوکنفرانس افتتاح کرد.

این آزادراه در ۴ قطعه به طول ۱۵۸ کیلومتر احداث شده و یکی از مهم‌ترین و با اولویت‌ترین کریدورهای ترانزیتی کشور در کریدور شرق به غرب، شمال به جنوب و شبکه بزرگ‌راهی آسیایی است. برای اجرای این پروژه ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار صرف شده و با بهره‌برداری از آن برای ۲۵۰ نفر اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد.

عوارض ۲۵هزار تومانی برای خودروهای سواری

طول این آزادراه ۱۵۸ کیلومتر در شش خط رفت و برگشت و دو خط اضطراری بوده و با بهره‌برداری از آن بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان بنزین و هزارو ۶۰۰ میلیون لیتر گازوئیل در مصرف سوخت کشور صرفه جویی می‌شود.

دولت تنها در ۳۰ درصد در این پروژه مشارکت داشته و ۷۰ درصد آن توسط قرارگاه خاتم الانبیا(ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ساخته شده است.

گفته شده ۳ هزار میلیارد تومان برای ساخت این پروژه هزینه شده که ارزش کنونی آن ۷ هزار میلیارد است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 665014 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟