قیمت جهانی طلا امروز چهارشنبه 6 اسفند

به گزارش رکنا، به نقل از رویترز، در حالی که تضعیف دلار و اظهارات رئیس بانک مرکزی آمریکا مبنی بر اینکه اقتصاد این کشور همچنان نیاز به حمایت دارد سبب افزایش جذابیت سرمایه گذاری در بازار طلا شده است، قیمت فلز زرد امروز با افزایش مواجه بود و در نزدیک بالاترین رقم یک هفته اخیر معامله شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد افزایش به 1808 دلار و 15 سنت رسید. روز سه شنبه قیمت فلز زرد به بالاترین رقم از 16 فوریه یعنی 1815 دلار و 63 سنت رسیده بود. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز هم با 0.1 درصد رشد به 1808 دلار و 40 سنت رسید.

استفن اینز تحلیلگر بازار طلا در موسسه آکسی گفت: «اظهارات و مواضع انبساطی رئیس کل بانک مرکزی آمریکا از اهمیت بالایی برای بازار طلا برخوردار است... بنابراین این اظهارات سبب شده تا طلا تا حدودی از زیر فشار خارج شود.» وی افزود، تضعیف دلار نیز در رشد قیمت طلا موثر بوده است.

جرومی پاول رئیس بانک مرکزی آمریکا دیروز در کمیته بانکی سنا گفت، سیاست پولی این کشور همچنان باید انبساطی باقی بماند زیرا روند ترمیم اقتصادی همچنان یکدست نیست و تا نقطه ایده آل فاصله زیادی دارد. وی قرار است امروز نیز در این کمیته حضور پیدا کند.

همچنین ارزش دلار در برابر سایر ارزهای رقیب شاهد کاهش بود و میزان سوددهی اوراق ده ساله خزانه داری آمریکا نیز افت داشت.

اینز افزود، در کوتاه مدت قیمت طلا همچنان نسبت به نوسانات اوراق قرضه واکنش نشان خواهد داد.

تداوم سیاست انبساطی می تواند سبب تضعیف سوددهی اوراق قرضه شود و این جذابیت طلا برای سرمایه گذاران را افزایش می دهد.

به گفته مایکل لانگفورد تحلیلگر بازارهای مالی، اظهارات پاول نشان می دهد که بعید است اقدامات محرک مالی حداقل طی 6 ماه آینده کنار گذاشته شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 664752 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟