مدیران شرکتهای استانی سهام عدالت از طریق سجام انتخاب می شوند

عسگری در نشستی که در خصوص برگزاری مجامع الکترونیکی شرکت‌های سرمایه گذاری سهام عدالت استانی، گفت: برای تعیین اعضای هیات مدیره شرکتهای استانی سهام عدالت سهامداران باید در سامانه سجام ثبت نام کنند. چراکه امکان شرکت سهامداران از نقاط مختلف برای حضور در جلسه و روز انتخابات فراهم نبود. اما از طریق سامانه سجام امکان اخذ رای به صورت الکترونیکی وجود دارد.

به گزارش رکنا و به نقل از تسنیم، معاون وزیر اقتصاد گفت: تا کنون حدود15میلیون و هفتصد هزار نفر در سامانه سجام ثبت نام کرده اند اما این آمار تا 30میلیون‌نفری که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند فاصله معنا داری دارد. از طرف دیگر برای رسمی شدن جلسه انتخابات حداقل پنجاه درصد سهامداران باید در رای گیری شرکت کنند.

به گفته این مقام مسئول، انتخابات الکترونیکی مقارن با میلاد پیامبر اعظم در بیستم اسفند ماه انجام خواهد شد. بر این اساس لازم است تا تعداد بیشتری از سهامداران در سامانه سجام ثبت نام کنند. از طرف دیگر کاندیداها باید اطلاعات خود را به سازمان بورس ارائه کنند. در ادامه این سازمان ارزیابی های لازم را انجام خواهد داد اگر شرایط عمومی و تخصصی احراز شد به عنوان کاندیدا چند روز قبل از انتخابات در سامانه سجام معرفی خواهند شد.

عسگری گفت: ارزش سهام این شرکتها در استان‌های کوچک تر بین 8تا9هزار میلیارد تومان و در استانهای بزرگ تا 20هزار میلیارد تومان است. بر این اساس شرکتهای مذکور جزو شرکت‌های بزرگ بازار سهام محسوب میشوند.

وی افزود، با بورسی شدن و شفاف شدن این شرکتها و در نهایت با انتخاب اعضای هیت مدیره شرکتهای سرمایه گذاری استانی، امیدواریم ثمرات خوبی برای اقتصاد کشور ایجاد شود.

تاکنون بیش از 1080نفر برای حضور در هییت مدیره شرکت‌های استانی سهام عدالت ثبت نام کرده اند. بر این اساس بعد از احراز هویت و صلاحیت، افراد منتخب به سهامداران معرفی خواهند شد.

در 10استان تعداد ثبت نام کنندگان بین 60تا70درصد سهامداران در سامانه سجام ثبت نام کرده اند.

همچنین در 12استان ثبت نام افراد بین50تا60درصد است و در مابقی استانها نیز میزان ثبت نام در سجام مردم زیر 30درصد سهامداران بوده که تقاضا میکنیم مردم هرچه سریع تر برای ثبت نام در سجام جهت حضور در رای گیری اقدام‌کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 659585 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟