بیش از 1200 کارت بازرگانی رفع تعلیق شد

به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، «حمید زادبوم» اظهار داشت: از ابتدای شهریورماه سال جاری تاکنون و بر اساس اقدامات کمیته اقدام ارزی در این سازمان و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها کارت بازرگانی یک هزار و ۲۳۴ صادرکننده رفع تعلیق شده و این دسته از صادرکنندگان توانسته‌اند روند فعالیت‌های بازرگانی خود را استمرار بخشند.

به گزارش رکنا، وی، مصوبه ۱۷۷ ستاد هماهنگی اقتصادی دولت و همچنین تفویض اختیار انجام شده در خصوص پیگیری ایفای تعهدات ارزی به وزارت صنعت، معدن و تجارت را راهگشا دانست و تاکید کرد: با تشکیل کمیته اقدام ارزی و برگزاری بیش از ۲۰ نشست و حدود ۶۰ مصوبه، بخش اعظم مشکلات صادرکنندگان در حوزه ایفای تعهدات ارزی مرتفع شده است.

مسئول کمیته اقدام ارزی تصریح کرد: راهبرد این کمیته تلاش برای حل مشکلات صادرکنندگان در حوزه ایفای تعهدات ارزی است.

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران، گفت: در جلسات آتی کمیته اقدام ارزی در خصوص وحدت رویه در استفاده از ابزارهای تشویقی و تنبیهی جهت ایفای تعهدات ارزی بحث و تصمیم‌گیری خواهد شد.

پیش از این اعلام شده بود ۴۰ میلیارد یورو از تعهدات ارزی صادرکنندگانی که از ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ تا ۳۰ آذر سال جاری صادرات داشته اند، به کشور بازگشته است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 659547 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟