قیمت جهانی نفت امروز دوشنبه 20 بهمن

به گزارش رکنا، به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه آوریل امروز با 0.51 سنت معادل 0.86 درصد افزایش به 59 دلار و 85 سنت رسید. نفت برنت در معاملات صبح امروز تا 59 دلار و 95 سنت بالا رفته بود. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه مارس نیز با 55 سنت معادل 0.97 درصد رشد به 57 دلار و 40 سنت رسید.

تحلیلگران موسسه ای ان زد در یادداشتی نوشتند: «انتشار گزارش ضعیف از بازار کار آمریکا سبب شده تا امیدها نسبت به ارائه بسته های محرک مالی بیشتر تقویت شود.» در ادامه این یادداشت آمده است، فرآورده های نفتی و فلزات صنعتی از افزایش اشتها برای ریسک پذیری در میان سرمایه گذاران منتفع شده اند.

تضعیف دلار در برابر اکثر ارزهای جهانی در روز دوشنبه نیز در رشد قیمت کالاهای خام موثر بود، زیرا افت دلار سبب ارزان تر شدن این کالاها برای خریدارانی شده که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

در همین حال، وعده عربستان مبنی بر کاهش بیشتر تولید نفت خود در ماه های فوریه و مارس، در کنار کاهش تولید سایر اعضای گروه اوپک پلاس نیز به برقراری توازن در بازارهای جهانی کمک کرده است.

اما در عین حال تقویت قیمت نفت سبب تولیدکنندگان آمریکایی به تولید بیشتر شده است. تعداد سکوهای حفاری نفت در ای کشور طی هفته گذشته افزایش داشت و به بالاترین تعداد از ماه می رسید. این در حالی است که محدودیت های قرنطینه ای در بخش های مختلف اروپا و آسیا سبب شده تا تقاضا برای مصرف انرژی همچنان پایین باقی بماند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 659474 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟