قیمت جهانی نفت امروز جمعه 17 بهمن ماه 99

به گزارش رکنا، به نقل از رویترز، به دنبال اعلام پایبندی تولیدکنندگان بزرگ نسبت به محدود کردن سطح تولید و مشاهده نشانه های مثبت از رشد اقتصادی در آمریکا قیمت نفت روز جمعه روند افزایشی روزهای گذشته را تداوم بخشید و به بالاترین رقم در طی یک سال گذشته رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 42 سنت معادل 0.71 درصد افزایش به 59 دلار و 26 سنت رسید. امروز نفت برنت تا 59 دلار و 32 سنت بالا رفت که بیشترین رقم ثبت شده از 20 فوریه 2020 تاکنون بود. نفت برنت از ابتدای هفته 6 درصد افزایش داشته است. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه مارس نیز امروز با 44 سنت معادل 0.78 درصد رشد به 56 دلار و 67 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا اوایل امروز به 56 دلار و 75 سنت رسید که از 22 ژانویه سال گذشته تاکنون بی سابقه بود.

قیمت نفت خام آمریکا در مسیر ثبت رشد هفتگی حدودا 9 درصدی قرار دارد که بیشترین افزایش هفتگی از ماه اکتبر تاکنون است.

ثبت سفارشات بالاتر از سطح انتظار برای خرید کالاهای آمریکایی در ماه دسامبر و امیدها به تصویب بسته محرک مالی 1.9 تریلیون دلاری دولت این کشور سبب شده تا بازارها به احیای اقتصاد آمریکا امیدوار شوند.

مایکل مک کارتی تحلیلگر موسسه سی ام سی مارتکس با اشاره به تصمیم اخیرا اوپک پلاس مبنی بر تداوم پایبندی به توافق کاهش تولید گفت: «انضباط اوپک پلاس در اجرای توافق واقعا مثبت بوده است.»

استفن اینز تحلیلگر موسسه آکسی گلوبال هم گفت، تقاضای چین برای خرید نفت نیز به تقویت قیمت ها کم کرده است. ردگیری کشتی ها نشان می دهد که 2 تانکر از دریای شمال عازم سواحل چین هستند و در اواخر ماه مارس به مقصد خواهند رسید.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 658297 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟