قیمت جهانی نفت امروز چهارشنبه 15 بهمن ماه 99

به گزارش رکنا، به نقل از رویترز، در حالی که انتظار می رود میزان ذخایر نفت خام جهان امسال به وضعیت عادی خود نزدیک تر شود و در شرایطی که قانون گذاران آمریکایی یک گام دیگر به تصویب بسته محرک مالی 1.9 تریلیون دلاری دولت ترامپ نزدیک شده اند، قیمت نفت در معاملات امروز شاهد افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 29 سنت معادل نیم درصد افزایش به 57 دلار و 75 سنت رسید. قیمت نفت برنت در معاملات روز سه شنبه به 58 دلار و 5 سنت رسید که بالاترین رقم طی بیش از 11 ماه گذشته بود. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم برای تحویل در ماه مارس با 25 سنت معادل 0.46 درصد افزایش به 55 دلار و یک سنت رسید.

به گفته تحلیلگران، جدیدترین ارزیابی گروه اوپک پلاس مبنی بر اینکه ذخایر نفتی جهان تا ماه ژوئن به کمتر از متوسط 5 ساله خواهد رسید سبب تقویت قیمت ها در بازار شده است.

این ارزیابی نشان می دهد که کاهش تولید های تولیدکنندگان بزرگ در برقراری توازن در بازار موثر بوده است.

لاچلان شاو، تحلیلگر بانک نشنال استرالیا در این باره گفت: «استراتژی تولیدکنندگان بسیار روشن است. اوپک و متحدانش می خواهند تا پایان امسال مازاد ذخایر نفت جهان را برطرف نمایند. ظاهرا آنها در مسیر درستی حرکت می کنند.»

به گفته منابع آگاه، اوپک پلاس انتظار دارد کاهش تولید بازار را در کل سال در وضعیت کمبود عرضه قرار دهد و این کمبود در ماه می به 2 میلیون بشکه در روز برسد. هرچند که این گروه در چشم انداز خود از رشد تقاضا بازنگری کرده و آن را کاهش داده است.

عامل دیگری که به تقویت بازار کمک کرده آمارهای صنعتی است که نشان می دهد میزان ذخایر نفت و بنزین آمریکا افت غیرمنتظره ای داشته است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 657753 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟