پیش بینی قیمت نفت تا سال 2035

به گزارش رکنا، به نقل از اویل پرایس، وزیر انرژی روسیه طی چندین سناریو در پیش‌نویس طرح کلی برای صنعت گاز، قیمت نفت خام تا 2035 را بین 45 تا 80 دلار در هر بشکه پیش‌بینی می‌کند.

آنتون رابتوسوف، دبیرکل سازمان پالایش نفت و گاز در وزارت انرژی روسیه گفت:«شرایط این سناریو محدوده بین 45 تا 80 دلار در هر بشکه را برای نفت خام نشان می‌دهد. این محدوده بسیار قابل توجه است و به ما اجازه می‌دهد اقدامات خود را مشخص کنیم».

قیمت نفت اهمیت بسیاری برای طرح‌های توسعه گاز دارد چون قراردادهای بلندمدت گاز بر اساس قیمت جهانی نفت محاسبه می‌شوند. ولی پیش‌بینی قیمت نفت در بلندمدت به خاطر وقایع پیش‌بینی نشده‌ای که اتفاق می‌افتد، قابل اطمینان نیست.

در حال حاضر قیمت نفت رو به افزایش است چون اداره اطلاعات انرژی آمریکا بالاخره به دنبال پایین آمدن نرخ ابتلا به کرونا در این کشور کاهش ذخایر نفت خام را گزارش داده است. اقدام جو بایدن برای ممنوعیت موقت حفاری نفت و گاز در زمین‌های فدرال باعث تغییر شرایط شده است.ولی نگرانی در مورد اوج جدید همه‌گیری کرونا در چین روند افزایش قیمت نفت را کند کرده و نشان دهنده اهمیت چین در بازارهای بین‌المللی نفت است.

البته بهبود قیمت نفت بستگی به ادامه محدودیت تولید اوپک پلاس در کوتاه مدت دارد و همچنین امید به افزایش تقاضا برای سوخت پس از بحران کرونا.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 655924 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟