امام جمعه کرج: نظارت بر ساخت و ساز غیر مجاز در استان البرز تشدید شود

به گزارش رکنا، آیت‌ الله سید محمد مهدی حسینی‌ همدانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته کرج با تسلیت شهادت امام جواد(ع) اظهار داشت: نشر معارف دین و دفاع از حریم وحی از اقدامات امام جواد(ع) بود قصد امام جواد(ع) این بود که آیات الهی در جامعه فراگیر شود.

وی با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی(ع )و حضرت فاطمه(س) افزود: عدم ازدواج جوانان به آفات مهمی در جامعه تبدیل شده، موانع ازدواج موضوع مهمی است که باید برطرف شود، خانواده‌ها هم باید آداب و رسوم سنگین و مشکل آفرین را از ازدواج حذف کنند و باید جلوی مخارج غیر ضروری در ازدواج گرفته شود.

امام جمعه کرج با بیان اینکه توقعات طرفین در ازدواج باید کم شود و والدین باید نسبت به ازدواج فرزندانشان حساسیت داشته باشند گفت: لطف زندگی مشترک در ساختن زندگی در کنار هم و با هم است، زندگی که در ابتدای آن همه موارد و وسایل مورد نیاز فراهم باشد لطفی ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه باید زمینه ازدواج در جامعه فراهم شود و این گونه نباشد که همه وسایل مورد نیاز زوجین به هر زحمتی تهیه شود تصریح کرد: جامعه به سرعت در حال پیر شدن است و باید برای ایجاد زندگی و فرزندآوری تلاش شود، باید شرایطی فراهم شود که مجردی در جامعه عیب باشد و این گفتمان باید تقویت شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با بیان اینکه خیرین در زمینه مسکن و ازدواج فعال شوند، گفت: تأخیر در ازدواج سبب افسردگی و ایجاد آسیب اجتماعی می‌شود و امروز دشمنان هم از اینکه جوانان ما ازدواج نمی‌کنند خوشحال هستند،عده‌ای به دلایل مختلف از تکثیر نسل جلوگیری می‌کنند.

وی با بیان اینکه از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ایران عرصه‌های مختلفی را پشت سر گذاشته است، عنوان کرد: علی‌رغم همه تهدیدها و تحریم‌ها و ایجاد جنگ روانی ایجاد شکاف بین مردم و مسئولان در دستور کار آنها قرار دارد، از یک طرف پیغام می‌دهند که دنبال مذاکره هستند و از سوی دیگر دنبال تحریم هستند، ایران اسلامی با دستاورد قرآنی مقاومت توانسته در مقابل این‌ها ایستادگی کند این راهبرد در اردوگاه دشمن تزلزل ایجاد کرده و از روی نادانی موضع می‌گیرند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه تحریم وزیر خارجه ایران به این معنی است که آمریکا به همه بفهماند که در نادانی در دنیا لنگه ندارد متذکر شد: آمریکایی‌ها هم از مذاکره دم می‌زنند از سوی دیگر تحریم می‌کنند این مواضع نشان می‌دهد که آمریکا رو به اضمحلال است طرح ائتلافی آمریکا برای دزدی دریایی هم ناکام ماند.

خطیب نمازجمعه این هفته کرج با بیان اینکه کشورهای منطقه باید عاقلانه رفتار کنند تصریح کرد: دشمنان به خوبی فهمیدند که در مقابل نیروهای مومن و انقلابی ایران توانایی مقابله ندارد و هر اقدام آنها بر منافع و مصالح ملی نابودی آنها را به دنبال دارد.

امام جمعه کرج با اشاره به تصمیم دولت در مورد کاهش صفرها از پول ملی اظهار داشت: مطالعات دقیق‌تر در این زمینه باید صورت گیرد تا بار روانی در این زمینه کاهش یابد، چرا عزیزان نقدینگی را به سمت تولید هدایت نمی‌کنند و این موضوع سبب ارزش بیشتر پول ملی می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه جلوی ساخت و ساز غیرمجاز گرفته شود تصریح کرد: مسئولان باید در این زمینه دقت لازم را داشته باشند و کمترین خسارت ساخت و ساز غیرمجاز کاهش خدمات و کمبود آب برق و گاز است که خدمات‌رسانی را با مشکل روبه‌رو می‌کند در مورد ساخت و سازها باید در روستاها هم دقت لازم صورت گیرد.

حسینی‌همدانی با بیان اینکه در مورد انتخابات هم مردم افراد صالح را انتخاب کنند، گفت: مردم باید در این زمینه اهتمام داشته باشند و به افرادی رای بدهند که صالح و به دور از کانون‌های قدرت و ثروت باشند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 653637 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟