تعیین محدوده منطقه آزاد تجاری و ویژه اقتصادی فرودگاه امام خمینی(ره)

به گزارش رکنا، جهانگیری در این جلسه با تاکید بر نقش مناطق آزاد کشور در توسعه بویژه در دوران سخت تحریم ها، اظهار داشت: نقش و جایگاه مناطق آزاد در این برهه حساس برای رفع نیازهای کشور قابل توجه بود و امیدواریم با اصلاحات انجام شده شاهد توسعه فعالیت ها در مناطق آزاد کشور باشیم.

معاون اول رییس جمهور اظهار داشت: جهت گیری اصلی فعالیت ها در مناطق آزاد باید به سمت توسعه صادرات در آینده باشد زیرا این جهت گیری می تواند علاوه بر جذب سرمایه گذاری موجب رونق فعالیت ها در این مناطق شود.

وی با قدردانی از دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی و نیز مدیران عامل و اعضای هیات مدیره مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی، گفت: تهیه طرح جامع برای مناطق ویژه اقتصادی می تواند توسعه سامان یافته مناطق و در نهایت به ایجاد اشتغال، جذب سرمایه گذاری و توسعه منجر شود.

جهانگیری با تاکید بر توجه به بودجه مصوب و قوانین از سوی مدیران عامل مناطق آزاد، از دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی خواست تا گزارش عملکرد مبنی بر اجرای تکالیف الزام شده از سوی شورا را در سالهای گذشته ارائه دهند.

در این جلسه که وزرای امور خارجه، فرهنگ و ارشاد اسلامی، دادگستری، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی و رییس سازمان حفاظت محیط زیست حضور داشتند، مرتضی بانک، دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی گزارشی از طرح ها و اقدامات انجام شده در این مناطق ارائه کرد.

در این جلسه علاوه بر تصویب صورت های مالی سال 1398 سازمان های مناطق آزاد کیش، اروند، انزلی، ارس، ماکو و چابهار، اعضا با طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی کازرون، بانه، کاوه، شهرکرد، دامغان، سرخس، دوغارون و فرودگاه پیام موافقت کردند.

واگذاری زمین رایگان به اداره ثبت اسناد و املاک کیش جهت احداث ساختمان اداری و مجوز پرداخت نقدی از 20 درصد بصورت شناور تا 50 درصد در پروژه ترمینال جدید فرودگاه کیش از دیگر مصوبات این جلسه بود.

در این جلسه همچنین اصلاح اساسنامه سازمان های مناطق آزاد، اصلاح محدوده منطقه ویژه اقتصادی لامرد، قصرشیرین و رامشاد و تدقیق محدوده منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در قسمت های 1 و 2 نیز به تصویب شورای عالی رسید.

تعیین محدوده منطقه آزاد تجاری و منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه امام خمینی(ره) و نیز موافقت با انتشار اوراق و صکوک برای مناطق آزاد چابهار، قشم و ارس در چارچوب بودجه مصوب و رعایت مقررات بانک مرکزی از دیگر مصوبات این جلسه بود.

در این جلسه مقرر شد در صورت اخذ نظر معاونت حقوقی ریاست جمهوری و سازمان برنامه و بودجه، مجوز لازم برای قیمت های جدید و تغییر احجام و مقادیر کار خارج از سقف تعیین شده در ماده 29 شرایط عمومی پیمانی در پروژه ترمینال جدید فرودگاه کیش ارائه شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 652253 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟