مرز تجاری شلمچه بازگشایی شد

به گزارش رکنا، سیدعلی موسوی اظهار داشت: روزانه بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ کامیون حامل کالاهای صادراتی در مرز تجاری شلمچه تردد می‌کنند و در حال حاضر بازرگانان ۲ کشور در مرز تجاری شلمچه مشغول فعالیت هستند.

وی اظهار داشت: در یک ماه گذشته ۱۵۰ هزار تن کلینکر (مواد اولیه سیمان) به وسیله ریل آهن به شلمچه منتقل و از آنجا به کشور عراق صادر شد.

کالاهای صادراتی به کشور عراق

موسوی عمده کالاهای صادراتی به کشور عراق از شلمچه را مصالح ساختمانی، کلینکر، صیفی‌جات، توربین برقی نیروگاه‌های حرارتی، مواد غذایی، مواد شیمیایی، معدنی و فولاد اعلام کرد.

وی با بیان اینکه مرز شلمچه برای تردد مسافر همچنان بسته است، گفت: با توجه به شرایط کرونایی مرز مسافری از سوی دو کشور عراق و ایران بسته است و تردد زائران عتبات عالیات از این مرز همچنان ممنوع است.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است.

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 652051 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟