هشدار شرکت توزیع برق در خصوص اعمال خاموشی مجدد

به گزارش رکنا، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان خراسان جنوبی گفت: با توجه به فصل سرما و تداوم یخبندان ها، شاهد افزایش مصرف گاز در استان هستیم که این موضوع سبب ایجاد محدودیت‌هایی در میزان سوخت نیروگاه‌های برق و به دنبال آن کاهش تولید برق می‌شود و مجبور به اعمال خاموشی‌ها هستیم.

دادگر با اشاره به دستورالعمل‌های شرکت توانیر افزود: باتوجه به فعالیت مردم، در صورت اعمال خاموشی، این خاموشی‌ها در ساعات ۱۲ شب تا ۴ بامداد خواهد بود، بنابراین از مشترکین تقاضا می‌شود پیش بینی‌های لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی، مشکل پیک مصرف و محدودیت تولید برق از جهت ظرفیت نداریم گفت: میزان بار نیروگاه‌ها به حدی است که اگر نیروگاه‌ها سوخت کامل خود را داشته باشند امکان پاسخ به میزان تقاضا وجود دارد، اما محدودیت خوراک گاز مصرفی نیروگاه‌ها این نگرانی را ایجاد کرده تا از مردم بخواهیم برای کاهش مصرف برق همکاری کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان افزود: شرکت توزیع برق استان برای کاهش مصرف گاز در نیروگاه‌های خراسان جنوبی، اقداماتی در زمینه به حداقل رساندن مصرف انجام داده که تعدیل روشنایی معابر شهری، کاهش روشنایی پارک‌ها و میادین و هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی در زمینه استفاده حداقلی از برق، از جمله این اقدامات است.

دادگر، مقدار مصرف برق در شرایط فعلی را بین ۲۳۰ تا ۲۴۰ مگابایت عنوان کرد و افزود: از لحاظ پیک مصرف در استان، مصرف غیرمتعارفی وجود ندارد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

منبع :برنا

کدخبر: 648020 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟