قیمت جهانی طلا امروز دوشنبه 15 دی ماه 99

به گزارش رکنا، به نقل از رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با 1.21 درصد رشد به 1921 دلار و 71 سنت رسید. قیمت طلا در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه فوریه نیز با 1.65 درصد رشد به 1926 دلار و 30 سنت رسید.

نتایج یک تحقیق نشان می دهد که رشد فعالیت های اقتصادی در بخش صنعتی چین کند شده و این مسئله تردیدهایی را در مورد ترمیم سریع اقتصاد جهانی ایجاد کرده است. سرمایه گذاران همچنین در انتظار آمارهای اقتصادی ای هستند که امروز قرار است در اروپا و آمریکا منتشر شود.

دومینیک اشنایدر تحلیلگر بازار طلا در موسسه مدیریت دارایی یو بی اس گفت: «برخی آمارهای چالش برانگیز در حوزه اقتصاد کلان سبب رشد قیمت طلا شده است. شاخص های مدیران خرید ماه دسامبر می تواند نشان دهنده تضعیف روند ترمیمی باشد، زیرا ویروس کووید-19 همچنان در حال به بار آوردن تلفات در امریکا و اروپاست.»

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس از احتمال وضع مقررات سختگیرانه تر کرونایی سخن گفته و این مسئله به رشد قیمت طلا کمک کرده است.

اشنایدر گفت: «بازگشت به وضعیت عادی به مدد واکسن در زودترین زمان ممکن در نیمه دوم سال اتفاق خواهد افتاد. این بدان معناست که سیاست های پولی کشورها همچنان باید انبساطی باقی بماند و این سبب تشویق سرمایه گذاران به خرید طلا خواهد شد.»

بازارها در انتظار انتشار صورت مذاکرات نشست ماه گذشته فدرال رزرو هستند تا سرنخ های بیشتری از چشم انداز سیاست آینده این بانک به دست بیاورند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 647495 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟