ظرفیت های بودجه در تامین مالی دولت از بازار سرمایه

به گزارش رکنا، محمدرضا پورابراهیمی، عصر امروز در سمینار تخصصی "بررسی لایحه بودجه و تاثیر آن بر بازار سرمایه کشور" که با همکاری مرکز مالی ایران و کانون نهاد های سرمایه گذاری ایران برگزار شد، گفت:در بودجه 1400 حدود ۹۵ هزار میلیارد تومان عرضه سهام دیده شده است .

راهکار افزایش فروش نفت

وی افزود: همچنین پیشنهادی مطرح شده است مبنی بر اینکه اگر اوراق سلف نفتی در سررسید خود به تسویه کالایی منجر شود، راهکاری برای افزایش فروش نفت خواهد بود و قطعا به ظرفیت سازی در حوزه فراورده ها نیز کمک می کند .

به گفته پورابراهیمی، راه اندازی پالایشگاه های کوچک هم سرعت خواهد گرفت و علاوه بر آن ۱۵ درصد افزایش ظرفیت برای پالایشگاه های فعلی در بخش فراورده ها پیش بینی شده است که این فراورده ها ارزش افزوده بالایی برای کشور ایجاد می کنند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: افزایش عرضه و فروش نفت در بورس انرژی و مولدسازی دارایی های دولت از دیگر اقدامات و راهکارهایی است که به تحقق پیش بینی های درآمدی بودجه کمک خواهد کرد و مجلس هم آماده هرگونه همکاری و مساعدت در این زمینه است.

پور ابراهیمی در ادامه از طراحی سامانه نظارت لحظه ای و برخط بر فرآیند اجرای بودجه خبر داد و گفت: هم اکنون ساختار نظارتی مجلس بر اجرای بودجه، یک ساختار سنتی و درواقع یک سامانه نظارتی پس از وقوع است که در قالب گزارش سالانه تفریغ بودجه اعمال می شود .

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال ، از سامانه نظارت لحظه ای رونمایی و از طریق آن نظارت ها دقیق تر و کارآمدتر انجام شود .آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 646933 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟