استخراج بیت کوین از گاز !

به گزارش رکنا، به نقل از نفت خبر، این شرکت از انتشارات دی‌اکسید کربن مازاد خود بهره گرفته و از آن به عنوان منبع انرژی تولید بیت کوین استفاده کرده است. به نظر ترکیبی نامعمول می‌رسد، اما ایده پشت آن این است که انرژی هدررفتنی را تبدیل به تجارت پرسود ارز دیجیتال کند.

فرآیند حفاری نفت گازهای قابل اشتعال آزاد می‌کند، اولا متان و گازطبیعی اضافی. به شکل معمول شرکت‌های نفتی این گاز را می‌سوزانند که از انتشار آن به جو جلوگیری شود؛ شعله بزرگی که روی چاه‌ها مشاهده می‌شود از این طریق درست می‌شود.

این کار را به این دلیل انجام می‌دهند که سوزاندن متان آن را به دی‌اکسید کربن تبدیل می‌کند، که برای محیط‌زیست کم‌ضرر تر از متان است. با این حال تمامی این انرژی هدر می‌رود، بنابراین برنامه گازپروم نفت استفاده از آن از طریق تبدیل این انرژی به الکتریسیته و منبع انرژی تولید ارز دیجیتال است.

روس‌ها با این روش ماینینگ موفق شده‌اند در مدت یک ماه، ۱.۸ بیت‌کوین استخراج کنند که باقیمت‌های امروزی ارز، ارزش آن برابر با ۵۰ هزار دلار است. این مقدار بیت‌کوین با سوزاندن ۴۹.۵۰۰ مترمکعب گاز مازاد، استخراج شده است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 646803 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟